-
Zoek de schaduw bij de afbeelding
Zoek de schaduw bij elke afbeelding. Het woord wordt voorgelezen.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Handleiding en opdrachtkaarten ScratchJr
Een handleiding en zes opdrachten voor ScratchJr. Op het einde is er ook een toets met rubrics om te evalueren.
Zet je leerlingen aan het denken en bedenk nog extra oefeningen.
Downloadbaar lesmateriaal (9)Leerkracht -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
EU Code Week 2022: Toolkit
Informatiebundel over wat je als leerkracht of school kan doen om deel te nemen aan de EU Code Week 2022. Je krijgt tips over het organiseren van een codeeractiviteit en wat je daarvoor nodig hebt.
In dit document vind je daarnaast tips en links …Downloadbaar lesmateriaal -
Schoolmateriaal: Bee-Botkaarten voor transparant mat
Deze dertien prenten van verschillende schoolmaterialen kan je gebruiken in de transparante Bee-Botmat.
Downloadbaar lesmateriaal (32)Leerkracht, ICT-coördinator -
EU Code Week 2021: Toolkit
Informatie over de Code Week 2021, wat je als leerkracht of school kan doen, hoe je een programmeerevenement organiseert en wat je nodig hebt.
In dit document vind je ook tips voor lesplannen en activiteiten om met je leerlingen aan de slag te gaan en …Downloadbaar lesmateriaal (6) -
ChatterPix Kids: Placemat
Dit eenvoudig stappenplan geeft een overzicht van de functies van de app ChatterPix Kids. Breng afbeeldingen, o.a. foto’s tot leven en geef ze een stem. Er kan een tekst van maximaal 30 seconden ingesproken worden.
Downloadbaar lesmateriaal (10)Leerkracht, ICT-coördinator -
Hoe maak ik een vis van mijn foto?: Stappenplan
In een stappenplan leren jij en je leerlingen hoe je via de gratis app PICSART een vis kan maken van jouw foto. Zo creëer je je eigen aquarium.
Laat je inspireren om varianten toe te passen in andere lessen.
Downloadbaar lesmateriaal (11)Andere functie -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Unplugged en programmeren met een Bee-Bot: Opdrachtkaarten
Met deze opdrachtkaarten laat je leerlingen unplugged programmeren en programmeren met de Bee-Bot.
Downloadbaar lesmateriaal (32)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Toca Tailor: Stappenplan
Een stappenplan om met de app Toca Tailor aan de slag te gaan.
Bronnen: afbeeldingen uit de app
Downloadbaar lesmateriaalICT-coördinator, Ander