-
ZOO Science
ZOO Science zet de zoölogische expertise en wetenschappelijke werking van ZOO Antwerpen en ZOO Planckendael in de kijker. Het eigen zoölogisch onderzoekscentrum, het Antwerp ZOO Centre for Research and Conservation (CRC) voert toegepast …
Website -
Astro Pi: Jouw code in het Ruimtestation
De European Astro Pi Challenge biedt je leerlingen de mogelijkheid om wetenschappelijk onderzoek in de ruimte uit te voeren door computerprogramma's te schrijven die draaien op Raspberry Pi-computers aan boord van het International Space Station.
Downloadbaar lesmateriaal -
ASGARD: Ballonnen voor de wetenschap
Elk jaar sturen studenten uit alle landen hun zelfbedacht en zelfgemaakt experiment de ruimte in met een stratosfeerballon. Deelnemen aan ASGARD lijkt sterk op een echte wetenschappelijke missie in de ruimte, uitgevoerd door een team gedurende …
Downloadbaar lesmateriaal -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
LEGO: Bouw de verandering
LEGO ontwikkelde in samenwerking met The Ellen McArthur Foundation een educatief pakket rond circulaire economie. De educatieve cursussen bevatten filmpjes, tips voor praktische doe-opdrachten, achtergrondinfo en een kant-en-klaar draaiboek …
Downloadbaar lesmateriaal -
Code Week: Sjabloon voor deelnemerscertificaat
Neem je deel aan de EU Code Week door in jouw klas of op school een programmeeractiviteit te organiseren? Dan kan je aan jouw leerlingen of collega's een deelnemerscertificaat uitreiken dat bewijst dat ze computationele denkvaardigheden …
Downloadbaar lesmateriaal -
Verschil tussen lineaire, recycling en circulaire economie
Deze infographic geeft op visuele wijze het verschil weer tussen een lineaire-, recycling- en circulaire economie.
Downloadbaar lesmateriaal -
VEXcode VR - Hour of Code: Schoonmaken van koraalriffen
In deze activiteit programmeren leerlingen de VR oceaanreinigingsrobot om zo veel mogelijk afval te verzamelen en te verwijderen van de bodem van het Mangrove rif. …
Website -
Digitale timer: Prowise Presenter
Breng de tijd die over is om een bepaalde taak te voltooien digitaal in beeld. Wanneer de tijd verstreken is klinkt er een geluid.
Interactieve oefening -
Scorebord: Prowise Presenter
Gebruik het scorebord om de scores van verschillende personen of groepen bij te houden. De scores kunnen uit positieve en negatieve getallen bestaan.
Interactieve oefening -
Codewise: Prowise Presenter
Programmeren een ver-van-mijn-bedshow? Helemaal niet! De CodeWise programmeertool en het CodeWise kaartspel maken programmeren toegankelijk voor iedereen.
Zo gebruik je de tool CodeWise in Prowise Presenter (YouTube).
Interactieve oefening (3) -
DIVA: Museum voor diamant, juwelen en zilver
DIVA is het museum voor diamant, juwelen en zilver gevestigd in Antwerpen, de diamanthoofdstad ter wereld.
DIVA museum vertelt het verhaal van het vakkundig ontwerpen, maken en verhandelen van diamant, juwelen en zilver.
Je kan de collectie van DIVA …
Website