-
Level Up: Magazine over gezond gamen
Ons nieuw magazine over gezond gamen is nu beschikbaar: Level Up! Het bevat 32 interactieve en inzichtrijke A4 pagina’s rond gezond gamen en digitale balans.
Wat zit er onder andere in?
- uitleg over de wereld van games: evolutie, soorten …
Fysiek materiaal -
Mensenrechten versus sport in Qatar: Google Classroomopdracht
Een werkblad met opdrachten bij reportages van Karrewiet over het wereldkampioenschap in Qatar.
Downloadbaar lesmateriaal (7)Leerkracht -
Digitaal leren in de pandemie: best practices uit het handboek
Tijdens het academiejaar 2020-2021 gaf de wereldwijde pandemie de Europeana-gemeenschap van opvoeders de kans om relevanter te worden in hun werk om digitale cultuur te integreren in leerpraktijken en om nog verder te groeien. Evenementen zoals de …
Vertaald door
Downloadbaar lesmateriaal -
Basiskennis: Hoe werkt mijn smartphone?
Ik heb als ondersteuner deze werkbladen gemaakt om met een smartphone te leren werken.
De bundel is heel laagdrempelig en behandelt alleen de basishandelingen bij een allereerste kennismaking.
Het gaat over symboolherkenning en veel …
Downloadbaar lesmateriaal (20)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
VRKeer: Immersief leertraject voor verkeersinzicht bij fietsers
VRkeer is een serious game in virtual reality (VR), die leerlingen van de derde graad lager en de eerste graad secundair onderwijs meer verkeersinzicht wil bijbrengen via interactieve oefeningen.
Leerlingen worden met behulp van een VR-bril en een op …
App of software -
Film en beeld in afstandsonderwijs
Wil je je leerlingen iets anders aanbieden dan Netflix en laten zien wat de alternatieven zijn? Wil je hen bedreven maken in de wetten van de film en de beeldtaal? Bekijk het aanbod.
Artikel -
Cultuurhuizen brengen aanbod naar je virtueel klaslokaal
Nu je met je klas geen museum meer kan bezoeken, geen schoolvoorstelling kan bijwonen of een workshop naar je klas kan halen, komen cultuurhuizen met originele oplossingen.
Online voorstellingen streamen, challenges rond kunst en virtueel door musea …
Artikel -
SQUEEZE: Een serious game over online identiteit
SQUEEZE is een methode van JES vzw over online identiteit met een vaste duur van 100 minuten. Concreet testen tieners individueel het prototype van het nieuwe online-platform Squeeze op tablets of laptops uit, om …
Downloadbaar lesmateriaal (8) -
A Guide to Report Inappropriate Content on Social Media
Het doel van deze gids is om studenten en opvoeders adequate informatie te geven over wat ze kunnen doen om ongepaste of beledigende inhoud aan beheerders te melden van een applicatie voor sociale media.
De sociale media applicaties die je …
ArtikelOrganisatie, firma, vzw -
Gsm-inzamelactie
Schrijf je in voor een gsm-inzamelactie en maak kans op gratis ICT-materiaal.
Wist je dat ...
- een gsm tijdens de productie gemiddeld 4 keer rond de wereld reist;
- 99% van de onderdelen van een gsm door Recupel recycleerbaar zijn;
- er wereldwijd 47 …
Aankondiging (5) -
CO₂-calculator voor scholen
Scholen voor minder CO₂ is een gratis digitale tool die het mogelijk maakt om de CO₂-uitstoot van jouw school te monitoren en in te zetten bij klimaateducatie.
De leerlingen voeren metingen uit en vullen de gegevens in in de CO₂-calculator. …
Website (4) -
Skillville: Levensvaardigheden oefenen
Skillville is een online multimediatool die het verhogen van financiële geletterdheid en de realisatie van vakoverschrijdende eindtermen nastreeft.
Financiële educatie is de ruggengraat van Skillville en integreert de andere contexten …
Website (7)