-
Les in Lezen: Inspiratiegids voor effectief leesonderwijs in het kleuter-, lager en secundair onderwijs
Deze gids bevat 16 inspiratiefiches die elk vertrekken vanuit een kernvraag over lezen en leesonderwijs. Elke vraag wordt beantwoord op basis van recent wetenschappelijk onderzoek, aangevuld met praktische tips en concrete voorbeelden.
Artikel (3) -
Geld inzamelen voor school?: Creatief met Tekenfund.be
Te veel plannen, te weinig budget? Denk dan eens aan een Tekenfund-actie. Alle kinderen maken een mooie tekening in de gewone tekenles. Wij zetten die op wenskaarten, tassen, boterhamdozen en andere toffe artikelen. De kinderen bieden deze …
Aankondiging -
Nik-nak: Basisonderwijs en meertaligheid
Resultaten van de enquête Basisonderwijs en meertaligheid: situatie op school en hoe u er graag mee omgaat.
Artikel -
De Trompet van Koning Canon
De trompet van koning Canon is gestolen door een gigantische draak. Verteller/muzikant Ruben roept de hulp van de hele klas in om samen op queeste te gaan door het land van koning Kanon. De kleuters nemen deel aan de zoektocht: ze musiceren op …
tot
Nascholing of activiteit -
Basisonderwijs: Eindtermen en ontwikkelingsdoelen (2010)
Hier vind je de eindtermen voor het lager onderwijs en de ontwikkelingsdoelen voor het kleuteronderwijs versie 2010.
Samenstelling en auteur:
- Agentschap voor Kwaliteitszorg in Onderwijs en Vorming (AKOV)
- Curriculum
Downloadbaar lesmateriaal (30)Leerkracht -
Woord Omhoog: Creatieve workshops en opleidingen
Woord Omhoog ontstond tien jaar geleden als éénmanszaakje voor het geven van taalworkshops (vandaar de naam). Nu is het uitgegroeid tot organisatie voor creatieve workshops en gerichte opleidingen met twintig freelance-lesgevers. …
Website -
Taalvakkenbeleid en beheersing van vreemde talen
In dit videofilmpje hoor je leerkrachten of directies van vier scholen.
De gemeenteschool De Bosmier uit Balen vertelt hoe ze aan talensensibilisering doen door een uitwisselingsproject met zes Europese landen. Ook de taalinitiatie Frans komt aan …
Artikel (5)Andere functie