-
Please, Touch The Artwork 2: Zoek- en vindavontuur in iconische schilderijen van James Ensor
Waar is Wally ontmoet moderne kunst in dit gezellige zoek-en-vind-avontuur.
Je bent een in pak gestoken, kunstminnend skelet, onlangs opgestaan uit het graf, met het vermogen om in en door schilderijen te reizen. Met deze vaardigheid …
App of softwareOrganisatie, firma, vzw -
Het kunstlab van M: De digitale kunstklas
Het kunstlab van M is een participatief platform. Het wil de blik van leerlingen verruimen en ze creatief en kritisch met beelden laten omgaan, ondersteund door artificiële intelligentie (AI).
Leerlingen leren kijken naar kunst in het …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Leren tekenen met SketchUp 3D: Presentatie
In deze Prezi-presentatie kom je meer te weten over het tekenprogramma Sketchup 3D en hoe je ermee aan de slag kan. Komt onder andere aan bod:
- wat is SketchUp;
- wat is 3D-tekenen;
- inleiding SketchUp;
- menubalk;
- oefenen;
- leren tekenen met SketchUp.
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
GameMeester: Educatieve spelletjes
Op de website van GameMeester vind je volgende spelletjes:
- muisvaardigheden oefenen;
- app om Latijnse verbuigingen te oefenen;
- app om spelling te oefenen;
- app rond letterherkenning;
- ...
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Lesprogramma voor Marvel: App design
Marvel is een design platform dat een mock-up verandert in interactieve mobiele ervaringen, allemaal zonder te hoeven coderen. Het eindresultaat is een prototype dat er net zo uitziet en aanvoelt als het echte werk, maar dat minuten kost om te …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
De teller lus: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van for loops, de teller lus.
Je leert in de eerste les een oplopende variabele gebruiken om meer gecompliceerde codepuzzels op te lossen.
In de tweede les oefen je de teller lus te gebruiken. Je probeert de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Variabelen: Leren programmeren en coderen
Dit leerpad focust op het gebruik van variabelen.
In de eerste les oefen je variabelen in Sprite Lab.
Je verkent in de tweede les repetitieve designs met behulp van variabelen. Je ontdekt hoe de variabelen code gemakkelijker te schrijven en …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Muziek maken met micro:bit
Leer je leerlingen hoe ze muziek kunnen spelen en creëren met hun micro:bit.
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Stafrijm: Lesidee
Een korte leuke kennismaking met het stafrijm via een sintgedicht. Door een groepsgesprek en enkele gerichte vragen verkennen leerlingen het verschijnsel in de poëzie en daarbuiten, zoals in reclame en strips.
Er hoort ook een korte …
Downloadbaar lesmateriaal (6)Andere functie -
De Eerste kunst: Beknopt overzicht
De Eerste kunst is het verslag van de twee plaatsen in Europa, in Zuid-Duitsland en Zuid-Frankrijk waar de homo sapiens, pas aangekomen (-40000 jaar), als eerste in de menselijke geschiedenis wonderbaarlijke kunstwerken ontwerpt.
Downloadbaar lesmateriaalAndere functie -
Walk with Amal: Educatief pakket en handleiding
Met het educatief pakket rond Walk with Amal en de bijhorende handleiding voor leerkrachten kan je aan de slag rond de komst van Amal.
In oktober verschijnt Kleine Amal - een reuzenpop die een Syrisch vluchtelingenmeisje verpersoonlijkt - in …Downloadbaar lesmateriaal (62)Organisatie, firma, vzw -
Prehistorische Venussen en hun mogelijke betekenissen: Historisch overzicht
Dit is een eerste beknopte versie van de evolutie in het afbeelden van de vrouw vanaf de prehistorie, over de figurines van de landbouwrevolutie naar de godinnen van de grote rijken tot de Maagd Maria.
Hier beperkt het zich tot de prehistorische …
Downloadbaar lesmateriaal (4)Andere functie