-
Het kunstlab van M: De digitale kunstklas
Het kunstlab van M is een participatief platform. Het wil de blik van leerlingen verruimen en ze creatief en kritisch met beelden laten omgaan, ondersteund door artificiële intelligentie (AI).
Leerlingen leren kijken naar kunst in het …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Museum van de Nationale Bank van België: Bezoek met gids
Het museum verwelkomt studenten met een rondleiding die is aangepast aan hun opleiding. Een museumgids maakt er, in het Nederlands, Frans of Engels, een zo interactief mogelijke rondleiding van. Bij de reservering kiest de leerkracht …
tot
Nascholing of activiteitOrganisatie, firma, vzw -
Brainstorm WIPASOFT: Oefensite
Oefensite met oefeningen ondersteund door visual learning voor verschillende algemene vakken.
WebsiteAndere functie -
Taaloefeningen maken: Tool
Tool voor het maken van interactieve taaloefeningen voor je leerlingen. Via de link vind je instructies en installatietips.
App of softwareAndere functie -
Les secrets de mon père: Lesmap bij de film
In deze lesmap vind je verschillende ideeën om in de klas aan de slag te gaan rond de film Les secrets de mon père. Deze film maakt deel uit van Focus Franse Film en is voorzien van een pedagogische fiche voor de les Frans. …
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Ca Klik: De smaak van het Frans én nieuwe ontmoetingen
Wanneer je via een taal nieuwe mensen en culturen kan leren kennen, realiseer je je hoe nuttig en leuk het is om deze taal te leren en hoe motiverend dit kan zijn. Er bestaan al een aantal projecten die ontmoetingen tussen jongeren uit de …
WebsiteAndere functie -
Trukendoos voor een geslaagde uitwisseling: Brochure
Studenten van de UNamur maakten deze 'trukendoos voor een geslaagde uitwisseling'. Ze baseerden zich op interviews met tien families die via Swap-Swap een uitwisseling deden in gezinsverband. Kan ook nuttig zijn bij uitwisselingen in klasverband …
Downloadbaar lesmateriaalAndere functie -
Wat doet een computerwetenschapper?: Introductie op informatica
De lesfiche legt het concept van informatica en uit. Leerlingen leren ook wat een computerwetenschapper doet.
Wanneer de meeste mensen aan informatica denken, stellen ze zich over het algemeen programmeren voor. Vaak gaan ze ervan uit dat …Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Maak je eigen games en animaties: GameLab 3
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten spannende games en animaties kunnen maken.
In dit derde deel van het leertraject GameLab leren studenten over het gebruik van een tekenlus en gaan ze dieper in op de bewegingen van een sprite …WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Maak je eigen games of animaties: GameLab 2
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten spannende games en animaties kunnen maken. In dit tweede deel van het GameLab leren studenten tekst in een spel te animeren en gaan ze dieper in op de eigenschappen van een sprite. Ze sluiten …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Maak je eigen games en animaties: GameLab 1
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten games, animaties en interactieve kunst kunnen ontwerpen. De leerlingen versterken daarbij hun codeerkennis.
We beginnen met eenvoudige vormen en bouwen op tot meer geavanceerde en op …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Widgets: Computerwetenschappelijke concepten ontdekken
Widget is een digitale tool waarmee je computerwetenschappelijke concepten verkent. Je leer over tekstcompressie, pixelatie, cryptografie en een odometer.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw