-
Hoe gaat het met jou?: Ganzenbord
Dit spelbord kan gebruikt worden om in gesprek te gaan met leerlingen.
Je kan het in groep spelen of per twee om het gesprek op gang te brengen.Downloadbaar lesmateriaal (7)Ander -
Krijg toegang tot opgenomen dans- en toneelvoorstellingen van Vlaamse gezelschappen
Geef je les over dans, theater, of andere podiumkunsten? Haal inspiratie uit de 100 dans- en toneelvoorstellingen die je kan bekijken op Het Archief voor Onderwijs. Diverse cultuurhuizen en gezelschappen uit Vlaanderen maakten opnames van hun …
Artikel -
Zeg eens euh: Spelvorm
Zeg eens euh-spel: kaartspel waarbij spelers om de beurt een minuut lang spontaan spreken over een doelwoord. Ze dienen er tijdens het spreken op te letten om niet het verbodswoord of 'euh' te zeggen.
Downloadbaar lesmateriaal (30)Andere functie -
Klok met dagdelen
Uren van de wijzerklok gekoppeld aan de begrippen van de dagdelen met behulp van kleurcodes:
- ochtend, 's morgens, voormiddag (geel);
- middag (oranje);
- namiddag (rood);
- avond (blauw);
- nacht (donkerblauw).
Downloadbaar lesmateriaal (17)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
The Plastic Design Collection: Lespakket
In deze handleiding vind je de nodige informatie en tools om een bezoek aan het Design Museum Brussels voor te bereiden en naderhand verder uit te werken.
Downloadbaar lesmateriaal -
Swing, showdance en tapdans: Kennismaking
In deze sleepoefening maak je kennis met minder bekende dansstijlen zoals swing, showdance en tapdans.
De hele oefening vertrekt vanuit de muziek van Super Mario en maakt deel uit van een reeks met oefeningen rond het bekende spel.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Repair café: Hersteller voor de klas
Tips om met je klas op bezoek te gaan bij een Repair Café of een professionele hersteller in de buurt. Of om eventueel een hersteller uit te nodigen in de klas.
Tijdens zo’n bezoek of klasgesprek ontdekken leerlingen wat vrijwillige …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Feedback geven
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: feedback geven vertalen naar de vier …
Downloadbaar lesmateriaal