-
Circularbuilt: Circulair bouwen
Dit is de homepagina voor Circulair gebouwd met praktische gids en tools waarmee bouwteams hun circulaire ambities kunnen bepalen.
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
STEM-spot: Planner
Deze planner helpt je bij het opstellen van een STEM-project. Bij dit stappenplan is er aandacht voor de verschillende fases van het leerproces. Meer info te vinden via de website van stemspot.be.
BeeldOrganisatie, firma, vzw -
STEM-spot: Website
Deze website verzamelt informatie en hulpmiddelen om je te helpen bij de uitwerking van een STEM-project. Ben je op zoek naar leermiddelen over STEM of heb je hulp nodig bij het maken van een STEM-project? Deze tool geeft begeleiding, van start …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Leren tekenen met SketchUp 3D: Presentatie
In deze Prezi-presentatie kom je meer te weten over het tekenprogramma Sketchup 3D en hoe je ermee aan de slag kan. Komt onder andere aan bod:
- wat is SketchUp;
- wat is 3D-tekenen;
- inleiding SketchUp;
- menubalk;
- oefenen;
- leren tekenen met SketchUp.
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
CiSTEM²: Samenwerkingsplatform
CiSTEM² is een Engelstalig online platform waarop STEM-leerkrachten met verschillende achtergronden samen kunnen werken aan geïntegreerde STEM-projecten. Dit platform vertrekt vanuit de eindtermen en een reële uitdagingen, die …
WebsiteAndere functie -
GameMeester: Educatieve spelletjes
Op de website van GameMeester vind je volgende spelletjes:
- muisvaardigheden oefenen;
- app om Latijnse verbuigingen te oefenen;
- app om spelling te oefenen;
- app rond letterherkenning;
- ...
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Lesprogramma voor Marvel: App design
Marvel is een design platform dat een mock-up verandert in interactieve mobiele ervaringen, allemaal zonder te hoeven coderen. Het eindresultaat is een prototype dat er net zo uitziet en aanvoelt als het echte werk, maar dat minuten kost om te …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
De teller lus: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van for loops, de teller lus.
Je leert in de eerste les een oplopende variabele gebruiken om meer gecompliceerde codepuzzels op te lossen.
In de tweede les oefen je de teller lus te gebruiken. Je probeert de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Variabelen: Leren programmeren en coderen
Dit leerpad focust op het gebruik van variabelen.
In de eerste les oefen je variabelen in Sprite Lab.
Je verkent in de tweede les repetitieve designs met behulp van variabelen. Je ontdekt hoe de variabelen code gemakkelijker te schrijven en …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Muziek maken met micro:bit
Leer je leerlingen hoe ze muziek kunnen spelen en creëren met hun micro:bit.
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Langs pelgrimswegen naar Scherpenheuvel: Digitale tentoonstelling en wandeling
De digitale tentoonstelling Langs pelgrimswegen naar Scherpenheuvel op Erfgoedplus toont historische foto's en souvenirs van de bedevaart naar Scherpenheuvel en (ondertitelde) filmpjes met getuigenissen van bedevaarders (mondelinge geschiedenis). De …
WebsiteAndere functie -
Greenscreenapps: Handleidingen
In deze bijdrage vind je handleidingen voor de volgende greenscreen apps:
- Greenscreenbox App,
- Greenscreen by Do Ink.
In de handleidingen wordt stap voor stap uitgelegd hoe de apps werken.
Downloadbaar lesmateriaal (3)Organisatie, firma, vzw