-
Middenvolwassenheid - Antropia 3 Sociologie en psychologie
Oefening die leerlingen ook zelfstandig kunnen maken en die aansluit bij de leerstof uit hoofdstuk 13 over middenvolwassenheid..
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Jongvolwassenheid - Antropia 3 Sociologie en psychologie
Oefening die leerlingen ook zelfstandig kunnen maken en die aansluit bij de leerstof uit hoofdstuk 13 over jongvolwassenheid.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Volwassenheid: Intro (13) - Antropia 3 Sociologie en psychologie
Oefening die leerlingen ook zelfstandig kunnen maken die aansluit bij de leerstof uit hoofdstuk 13, een intro over volwassenheid.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Emoji's in pixels omzetten
We gebruiken heel wat emoji's in onze berichten. Wist je dat je op Windows of Chromebook met sneltoetsen toegang krijgt tot de emoji's?
Op Windows typ je Windows logotoets + punt of op een Chromebook ctrl+zoek+spatie.
Met deze ZIM-applicatie kan je …
App of softwareNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Kletskaarten: Verantwoord demonstreren
Op TV zien leerlingen regelmatig demonstraties en betogingen door burgers die aandacht vragen voor hun zaak. Helaas loopt het soms flink uit de hand met vernielingen en agressie. Wat moeten leerlingen hier van vinden? Waar liggen de …
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht, Ander -
Smokerface
Deze app laat door middel van een selfie zien hoe je gezicht eruit zou zien als je zou roken. De negatieve gevolgen van roken worden op jouw eigen gezicht getoond. Handig om te gebruiken bij rookpreventie en om te stimuleren om te stoppen …
App of softwareNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Serious game sauve une vie: Terug vuur
Op de website Sauve une vie vind je serious games die je laten zien en ervaren wat je moet doen in een aantal EHBO-situaties. Kies het personage dat je wil spelen en onderneem op verschillende momenten gepaste acties in de derde aflevering …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Generatieve AI veilig en verantwoord inzetten: Toolkit voor in de klas
Deze door Microsoft ontwikkelde toolkit is ontworpen voor leerkrachten die lesgeven aan leerlingen van 13 tot 15 jaar. Het heeft tot doel generatieve AI op een toegankelijke manier te introduceren en bewustzijn bij jongeren op te bouwen door …
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht, Ander -
Erfgoed voor dummies
- Wat is immaterieel erfgoed?
- Wat is het verschil tussen cultureel en onroerend erfgoed?
- Heeft iedereen erfgoed?
- Is alles wat oud is erfgoed?
Kom het te allemaal weten tijdens deze interactieve workshop. Onze medewerker geeft op een toegankelijke …
tot
Nascholing of activiteitNieuw -
Le paradis: Lesmap bij de film
Voor de zeventienjarige Joe zit zijn tijd in de gesloten jeugdinstelling er bijna op. Samen met zijn maatschappelijk werker bereidt hij zich voor op het proces van reïntegratie in de samenleving. Dan wordt hij aangetrokken door William, een …
Downloadbaar lesmateriaalNieuw -
Awel: Waarover praten jongeren met een anonieme luisterlijn?
Persbericht over het jaarlijkse onderzoek van Awel waarbij op basis van geanonimiseerde gespreksverslagen wordt gesignaleerd wat leeft bij kinderen en jongeren.
ArtikelNieuw -
Worden we allemaal bijziend?: Audiovisueel lesmateriaal
In deze collectie vind je audio en video voor een les over bijziendheid. De redactie van Het Archief voor Onderwijs zocht naar sprekend beeldmateriaal en geknipte fragmenten om dit onderwerp voor de klas te brengen. Gebruik de collectie om je les …
VideoNieuw