-
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
Mediacoach Onderwijs
Met de opleiding Mediacoach til je je organisatie naar een hoger niveau in de digitale wereld. Met jouw brede kennis ben je een coach, aanspreekpunt en inspirator voor alles rond mediawijsheid. Een Mediacoach bewijst zijn nut op school, in de bib …
tot
Nascholing of activiteit -
EU Code Week Escaperoom: Eduscape eenvoudig
Deze online escaperoom is gemaakt door de leading teachers van de EU Code Week in België. Ideaal als starter voor de EU Code Week in jouw klas.
De escaperoom bestaat uit enkele leuke puzzels die de leerlingen kunnen oplossen om tot aan het einde …
Interactieve oefening (7) -
Zo werkt Nearpod: handleiding.
Nearpod is een online platform waarmee je presentaties kan voorzien van interactieve opdrachten. Deze bijdrage bevat een beknopt stappenplan over het gebruik van de website. In vijf eenvoudige stappen verken je de omgeving:
- stap 1: aanmelden …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, ICT-coördinator -
EU Code Week Escaperoom: Eduscape
Deze online escaperoom is gemaakt door de leading teachers van de EU Code Week in België. Ideaal als starter voor de EU Code Week in jouw klas.
De escaperoom bestaat uit enkele leuke puzzels die de leerlingen kunnen oplossen om tot aan het …
Interactieve oefening (5) -
Muziekmaatje: QR-code met playlist met rustige muziek
Een handig kaartje voor leerlingen die tijdens zelfstandige momenten naar rustige muziek willen luisteren. Er komen regelmatig nieuwe liedjes in de playlist om het interessant te houden en via de QR-code krijgen ze gemakkelijk toegang.
Downloadbaar lesmateriaal (7)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Unplugged programmeren: Programmeer eens een mens
Een leuke en eenvoudige programmeeropdracht. Je hebt er geen computer voor nodig.
Computers interpreteren niet, ze voeren letterlijke taken en instructies uit. Een programmeur moet dus een bestaand probleem in kleine deelstappen verdelen, die …
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht, ICT-coördinator -
Xerte Escaperoom Basic: Cursus
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden om escaperooms te bouwen met Xerte? Heb je nog geen ervaring met Xerte? In deze workshop zet je de eerste stap om met Xerte te werken en gaan we vooral aan de slag met paginatypes met interactiviteiten die je …
tot
Nascholing of activiteit -
Breng Tacitus tot leven met AI
Artikel over een project rond AI-technologie, een samenwerking tussen de UGent en het Sint-Lievenscollege, waar een brug werd geslagen tussen twee ogenschijnlijke tegenpolen: klassieke talen en programmeertalen. In dit project kan je je kennis van …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Latijn en Game Design: Project Nicolai Klimii
Latijn en programmeren, het lijken schijnbare tegenpolen die je niet meteen in dezelfde context zou gebruiken. Dit gameproject, dat een samenwerking vormt tussen de Educatieve Master UGent en het Sint-Lievenscollege bewijst het tegendeel. Door een …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Xerte Escaperoom Xpert: Cursus
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden om escaperooms te bouwen met Xerte? In deze workshop bespreken we verschillende interactieve onderdelen om een escaperoom te bouwen.
Er zijn twee delen van één uur waarin we online aan de slag …tot
Nascholing of activiteit -
Xerte Xpert: Cursus
Ben je benieuwd naar nog meer mogelijkheden van Xerte? In deze workshop ontdekken en bespreken we de mogelijkheden met verschillende interactiviteiten en voorbeelden om jouw Xerte-modules nog mooier en actiever te maken. We gaan direct aan de slag …
tot
Nascholing of activiteit