-
Het kunstlab van M: De digitale kunstklas
Het kunstlab van M is een participatief platform. Het wil de blik van leerlingen verruimen en ze creatief en kritisch met beelden laten omgaan, ondersteund door artificiële intelligentie (AI).
Leerlingen leren kijken naar kunst in het …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Organisatie en Logistiek: Leerpad
In dit leerpad oefen je volgende leerstof rond het logistieke proces van goederen:
- veiligheid en ergonomie;
- (interne) transportmiddelen;
- signalisatie en stapeling;
- klaarmaken voor verzending.
Interactieve oefening (5)Andere functie -
Museum van de Nationale Bank van België: Bezoek met gids
Het museum verwelkomt studenten met een rondleiding die is aangepast aan hun opleiding. Een museumgids maakt er, in het Nederlands, Frans of Engels, een zo interactief mogelijke rondleiding van. Bij de reservering kiest de leerkracht …
tot
Nascholing of activiteitOrganisatie, firma, vzw -
Ca Klik: De smaak van het Frans én nieuwe ontmoetingen
Wanneer je via een taal nieuwe mensen en culturen kan leren kennen, realiseer je je hoe nuttig en leuk het is om deze taal te leren en hoe motiverend dit kan zijn. Er bestaan al een aantal projecten die ontmoetingen tussen jongeren uit de …
WebsiteAndere functie -
Trukendoos voor een geslaagde uitwisseling: Brochure
Studenten van de UNamur maakten deze 'trukendoos voor een geslaagde uitwisseling'. Ze baseerden zich op interviews met tien families die via Swap-Swap een uitwisseling deden in gezinsverband. Kan ook nuttig zijn bij uitwisselingen in klasverband …
Downloadbaar lesmateriaalAndere functie -
Maak je eigen games en animaties: GameLab 3
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten spannende games en animaties kunnen maken.
In dit derde deel van het leertraject GameLab leren studenten over het gebruik van een tekenlus en gaan ze dieper in op de bewegingen van een sprite …WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Maak je eigen games of animaties: GameLab 2
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten spannende games en animaties kunnen maken. In dit tweede deel van het GameLab leren studenten tekst in een spel te animeren en gaan ze dieper in op de eigenschappen van een sprite. Ze sluiten …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Maak je eigen games en animaties: GameLab 1
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten games, animaties en interactieve kunst kunnen ontwerpen. De leerlingen versterken daarbij hun codeerkennis.
We beginnen met eenvoudige vormen en bouwen op tot meer geavanceerde en op …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Labelinfo: Gids voor duurzaamheidslabels en duurzame producten
Welke grondstoffen liggen aan de basis van onze producten? Op welke manier worden onze verbruiksgoederen geproduceerd? Is er aandacht voor het milieu? Hoe verlopen de arbeidsomstandigheden? Worden arbeiders voldoende betaald?
Deze website is jouw …WebsiteStudent (niet lerarenopleiding) -
Branche- en productkennis: Taak
Taak branchestudie: branche- en productkennis:
Aan de hand van een gekozen winkel uit branche:
- branchekennis:
- voorstelling van de branchewinkel;
- potentiële klanten;
- concurrenten;
- nieuwigheden, modetrends,... op de markt.
Downloadbaar lesmateriaal (5)Inburgering - branchekennis:
-
Inventaris met ICT-tools van ECML/CELV
Lijst met gratis ICT-toepassingen voor talenonderwijs. Deze zijn alleen open source.
Website van het European Centre for Modern Languages (ECML), Centre européen pour les langues vivantes (CELV).
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Fles inpakken: Stappenplan
Met dit stappenplan leer je hoe je een fles kan inpakken in inpakpapier.
Downloadbaar lesmateriaalStudent (niet lerarenopleiding)