-
Artificiële intelligentie in het basisonderwijs: Cursus
Tijdens deze basissessie rond AI leer je de best bruikbare tools voor jouw onderwijsniveau kennen.
We kijken naar de impact van artificiële intelligentie (AI) op lange termijn zodat je als onderwijsprofessional rekening kan houden met …
tot
Nascholing of activiteitNieuw -
Digi-Nauten: Videoreeks en activiteitenboek over digitale burgerschapscompetenties
Digi-Nauten is een videoreeks en activiteitenboek van de Raad van Europa. Het stimuleert jonge kinderen, met hulp van ouders of leerkrachten, om na te denken over hun deelname aan de digitale maatschappij. Er is een video over:
-
…
WebsiteNieuw -
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Tools voor je NT2-les, Quizziz en Quizlet: Cursus
In deze cursus leer je Quizizz en Quizlet, twee populaire en motiverende e-tools, kennen. Je verkent hun mogelijkheden en waarop je moet letten. Zowel woordenschat als grammatica komen aan bod, maar ook andere zaken zoals schrijf- en …
tot
Nascholing of activiteit -
European Environment Agency: Textiles, consumption production and climate
The European Environment Agency of het Europees Milieu Agentschap behandelt en onderzoekt diverse topics over grondstoffen, materialen, klimaat, duurzaamheid... en maakt deel uit van de Europese Commissie.
Deze site bevat interessante data, …
Website -
LeerID Leerlingloket: Handleiding voor leerlingen
Op deze pagina vind je de handleiding waarmee leerlingen aan de slag kunnen gaan met het LeerID Leerlingloket. Het LeerID Leerlingloket is het leerlingengedeelte van LeerID. Hier kunnen leerlingen zich aanmelden om hun account zelf te …
Downloadbaar lesmateriaal -
Boekje bij online leertraject SprintPlus
Het Sprintboek gebruik je samen met het online leertraject voor SprintPlus.
Leerlingen kunnen in groep of zelfstandig aan de slag. In het boek duiden leerlingen aan wat ze al kunnen of geleerd hebben.
Downloadbaar lesmateriaal (3) -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Code Week-ambassadeurs Nicky en Evelien klaar voor uitdagende opdracht: Interview
Het burgerinitiatief EU Code Week promoot tal van activiteiten rond programmeren en digitale vaardigheden. In ons land nemen tientallen organisaties deel om coderen op een leuke, aantrekkelijke manier voor jongeren bereikbaar te maken. De EU …
Artikel -
Circulaire economie: Introductie
Deze presentatie biedt je de kans om jouw leerlingen een basisintroductie te geven in de circulaire economie. De PowerPoint behandelt de volgende onderwerpen:
- definitie van circulaire economie,
- 6 redenen waarom circulaire economie belangrijk is, …
Downloadbaar lesmateriaal -
Online leerplatform: Sublimatie
Sublimatie is de benaming voor een proces in de makerswereld waarbij men een digitaal ontwerp permanent op een product plaatst. Bijvoorbeeld een T-shirt, mok, rugzak, sleutelhanger, fotoplaat … Met een sublimatieprinter en hittepers kan je …
Website -
Online leerplatform: Arduino
De Arduino is een populaire microcontroller met ongekende mogelijkheden. Hardware en software speciaal ontwikkeld voor beginnende ontwikkelaars en iedereen geïnteresseerd in het creëren van interactieve projecten of een geautomatiseerde …
Website