-
Translanguaging in groepswerk
Korte videoreportage over hoe je je leerlingen kan toelaten hun thuistaal in te zetten tijdens het groepswerk.
VideoPedagogisch begeleider -
OctoStudio: Videostappenplannen en projectideeën
Met OctoStudio maak je interactieve animaties en games op jouw mobiele telefoon of tablet. Maak foto's en neem geluiden op, breng ze tot leven met codeerblokken en stuur ze naar familie en vrienden. Op het videokanaal zie je allerlei leuke …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Automaton maken met micro:bit: Video
Met de micro:bit laat je jouw leerlingen op een leuke en eenvoudige manier interessante dingen maken, variërend van robots tot muziekinstrumenten. In deze video introduceert Pauline Maas de micro:bit en laat ze met een paar …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Bezoek aan Ontdeklab IKC Magenta in Delden
Meester Sander bezoekt technieklokalen en labs in Nederland. In deze video ontdek je hoe het technieklokaal of ontdeklab van IKC Magenta in Delden eruit ziet.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Creëer een sprekende avatar-animatie met AI: Uitlegvideo
In deze video leer je hoe je een sprekende avatar-animatie ontwerpt met behulp van artificiële intelligentie. Daarbij gebruik je bijvoorbeeld een foto van jezelf om met foto-naar-avatar-technologie een avatar te genereren. Met …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Integratie van 3D in Zimjs
Ik heb een voorbeeld gemaakt met een VR-bril in Zimjs. Gebaseerd op een voorbeeld van uitvinder Dan Zen.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Programmeren en coderen met Zimjs: JavaScript
Zimjs is een omgeving waarin jongeren echt leren 'coderen door tekst te typen'. Ik leg in een notendop uit wat er mogelijk is met Zimjs.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Hoe film ik praktijklessen?
Opgenomen webinar waarin didactische informatie en tips gegeven worden over lesopnames. Het webinar bevat ook een aantal demo’s.
Inhouden die in dit webinar aan bod komen:
- het nut van video’s in een educatieve setting;
- soorten …
Video -
VTI Roeselare zet in op virtual reality vanaf de eerste graad
Leerlingen gaan zelf aan de slag om een VR-bril te bouwen. Daarna programmeren ze hun eigen omgeving via de laptop. Wanneer ze dit klaar hebben, kunnen ze alles bekijken via hun eigen gemaakte VR-bril.
VideoLeerkracht -
Virtual Reality in de klas: Praktijkvoorbeeld
In deze video krijg je een beknopte uitleg over Virtual Reality en hoe GO! Eureka in Torhout dit inzet tijdens het COSMO-project.
VideoLeerkracht -
Sleutelcompetentie wiskunde, wetenschappen, technologie en STEM: Audiovisueel lesmateriaal
Deze pagina bevat filmpjes en audiofragmenten om te werken rond de sleutelcompetentie wiskunde, wetenschappen, technologie en STEM.
We tonen je voor elke bouwsteen relevante audiovisuele collecties, luisterfragmenten en filmpjes op Het Archief …
Video