-
Next Step Webgame: Academische Woordenschat voor anderstaligen
Bereid je voor op het hoger onderwijs door middel van gamification.
Met het Next Step Game kun je jouw academische woordenschat opwaarderen.
Daarnaast leer je d.m.v. het spel welke weg je moet doorlopen om je buitenlandse diploma te laten erkennen, …
Website -
NDLA: Leermiddelendatabank
Noorse leermiddelendatabank waar net zoals bij KlasCement lesmateriaal gedeeld wordt.
De site kan je ook in het Engels raadplegen.
WebsiteLeerkracht -
RoomSketcher: Plattegronden tekenen
Met RoomSketcher kan je plattegronden in 2D en 3D tekenen. Je kan je gemaakte plattegrond ook opslaan en delen met anderen. In 3D kan je deze plattegrond 360° bekijken.
Website (5)Leerkracht -
CodeCombat: Leer programmeren door een online game te spelen
Leer programmeren aan de hand van een spannend spel. Je moet je personages door levels brengen en diamanten verzamelen. Dit kan je doen door programmeerinstructies in te tikken. Voor het spel begint kan je aanduiden met welke programmeertaal je …
Website (5)Leerkracht, ICT-coördinator -
Code.org: Leren programmeren
Code.org heeft als doel iedereen te laten proeven van technologie.
Op de site worden heel wat gratis tools aangereikt zoals:
- programmeren met Angry Birds;
- programmeren met de figuren van Frozen;
- programmeren met Flappy Bird;
- de basis van …
Website (12)Leerkracht -
Zanzu: Mijn lichaam in woord en beeld
Website over seksuele gezondheid voor mensen met taalproblemen. Door middel van iconen en beeldmateriaal is de site gebruiksvriendelijk. De uitleg is in dertien talen, zowel geschreven als gesproken. Bevat ook een woordenboek en uitleg voor …
Website (9)Student (lerarenopleiding) -
Toporopa: Topografie van Europa
Toporopa is bedoeld voor iedereen die de topografie van Europa beter wil leren kennen. Verschillende zaken kunnen hierbij geoefend worden: Eurolanden, rivieren, bergketens, monarchieën, zeeën, metropolen, eilanden, hoofdsteden, vulkanen, …
Website (19)Leerkracht -
Run Marco!: Leer de basis van het programmeren
Het spel Run Marco! daagt leerlingen uit om de principes van het programmeren te gebruiken om Marco van z'n vertrekplaats naar z'n bestemming te bewegen. Om dat te doen moeten de leerlingen een script samenstellen.
De interface is vertaald in het …
Website (6)Organisatie, firma, vzw -
Schoolplaten: Databank van kleurplaten
Op de site vind je een grote verzameling kleurplaten, prenten, foto's en knutselwerkjes.
Alles is ingedeeld in thema's.Je kan de site ook in andere talen raadplegen. De inhoud blijft hetzelfde, enkel de url verandert.
Website (11)