-
TechFair: Interactieve beurs
Er is een tijd om les te geven over nieuwe technologieën. En er is een tijd om je leerlingen er van kop tot teen in onder te dompelen. Dat is precies wat we doen op de allereerste TechFair in Technopolis.
Samen met topbedrijven uit heel …
tot
Nascholing of activiteitNieuw -
Het voornaamwoord τις / τίς
Het Griekse woord τις/τίς kan zowel een onbepaald als vragend voornaamwoord zijn. Elk van beide moet je op een eigen manier vertalen. Dit is een schema daarvoor.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Het schommellied
Het is een kinderlied en gaat over hoe leuk schommelen wel is. De tekst is zelf bedacht. De zang en muziek is gemaakt met suno.ai.
VideoAndere functie -
Koninklijke Musea voor Kunsten van België: Gratis rondleidingen
Dankzij de schenking van een genereuze mecenas, lid van de Vrienden van de Musea (www.becomeafriend.be), kunnen de Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België 100 gratis rondleidingen aanbieden. Je kan kiezen voor een rondleiding of een …
Aankondiging -
Griekse en Romeinse goden: Uitlegvideo
Video waarin de belangrijkste Griekse en Romeinse goden uit de mythologie visueel voorgesteld worden.
VideoLeerkracht -
Glas als grondstof
In deze oefening over de grondstof glas, komen onder meer de glasfabriek, soorten glas, fabricage van glas ... aan bod.
Interactieve oefeningAndere functie -
Herodotos: Vragen bij de video
Video over het leven en werk van de Griekse schrijver Herodotos. De video wordt regelmatig gepauzeerd wanneer leerlingen vragen moeten beantwoorden over de inhoud.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Prometheus en Epimetheus: Vragen bij de leestekst - Logoi
Gevarieerde soorten verwerkingsvragen bij de leestekst 3.5 Prometheus en Epimetheus om leerlingen de tekst vlotter zelfstandig te laten lezen.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Het medium: Invuloefening - Logoi
Dit is een extra oefening bij 3.2 Het medium (indirect of direct reflexief medium).
Interactieve oefeningLeerkracht -
Breng de Romeinse Keizers tot leven
Artikel over de kansen om hedendaagse technologie te verbinden met het verleden. Hoe kunnen we jongeren bewust maken van zowel de kansen als de risico's van dergelijke technologieën? In dit lesmateriaal kruip je in de huid van figuren als …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Roland50.studio: Online muziekcomputer
Aan de hand van deze site kan je het geluid nabootsen van Rolands beroemdste en meest invloedrijke muziekinstrumenten. Deze site werd gebouwd naar aanleiding van het 50-jarig bestaan van Roland.
Roland50 Studio is een grote update van het …
WebsiteLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner