-
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Op zoek naar Rudolf: Digitale kerstzoektocht
Rudolf is vermist, en zonder zijn rendier, kan de Kerstman niet uitvliegen. Om Rudolf terug te vinden, moet je een aantal opdrachten oplossen.
Interactieve oefening (98)Leerkracht -
Stamboom: Thema familie - TotemTaal 3
Digitale toets over de stamboom (thema familie) via BookWidgets.
Afbeelding stamboom uit Totemtaal 3.
Interactieve oefening (6)Leerkracht -
Futurenl: Lessenreeks LessenUp over digitale vaardigheden
Een serie lesplannen die je kan gebruiken om les te geven in en met de 21e-eeuwse vaardigheden op alle niveaus van het primair onderwijs.
Wanneer je inschrijft op de nieuwsbrief, krijg je een mail wanneer er nieuwe lessen verschijnen.
De lessen …
Interactieve oefening (7)Leerkracht