-
Digitale rubric: Spreekopdracht evalueren - Campus Nederlands 4
Met deze digitale rubric evalueren de leerlingen hun eigen presentatie (gemaakt op basis van de criteria bij Campus 4, Deel 4, les 23: presentatie van de mythe).
Mogelijke praktische uitvoering in de klas: De leerlingen voeren hun presentatie uit voor …
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Banaan: Zoek de drie verschillen
Er zijn enkele verschillen tussen de eerste en tweede tekening.
Vind jij ze?Interactieve oefening -
Bloem: Zoek de drie verschillen
Er zijn enkele verschillen tussen de eerste en tweede tekening.
Vind jij ze?Interactieve oefening -
Interactief doolhof: Oog-handcoördinatie en muisvaardigheid
Beweeg met de muis en leidt het paarse stipje doorheen het doolhof. Vind jij de uitgang?
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Herfst: Wat hoort niet in de rij?
Welke van de vier getoonde prenten is anders? Zoek en tik aan. De oefeningen verschijnen in opklimmende moeilijkheid.
Interactieve oefeningAnder -
Bezoek bibliotheek Mechelen: 360°-tour
Deze 360°-tour is gemaakt in Het Predikheren, de bibliotheek van Mechelen. Deze tour kan je gebruiken om een eerste bezoek aan de bibliotheek voor te bereiden. Op die manier hebben leerlingen en cursisten al een idee van de inrichting en …
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
Present tense: Oefeningenmix
In deze BookWidgets moeten de leerlingen negen opgaves oplossen in verband met de present tense (positive, negative, question).
Interactieve oefeningLeerkracht -
Maandkalender 2023 - 2024: Prowise Presenter
Met behulp van deze kalender voor je smartboard kun je op een eenvoudige manier samen met je leerlingen praktisch oefenen met het aflezen van een maandkalender,
Interactieve oefening -
Bordspel mediawijsheid: Prowise Presenter
Aan de hand van vragen komen leerlingen meer te weten over mediawijsheid. Leerlingen krijgen o.a. vragen over nepnieuws, phishing, privacy, sterke wachtwoorden ...
Interactieve oefening -
Carnaval: Attributen
Welk attribuut hoort bij het kostuum? Tik het aan.
Interactieve oefening (3)Ander -
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Pasen: Webquest
Dit is een digitale escaperoom rond het thema Pasen. Er komen verschillende vaardigheden aan bod, zoals begrijpend lezen, logisch redeneren en geconcentreerd luisteren. Daarnaast worden er ook een aantal (taal)spelletjes aangeboden.
Interactieve oefening (13)Leerkracht