-
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Computational thinking: Online workshop
Deze online workshop is ontwikkeld voor leerkrachten. Computational thinking maakt onderdeel uit van de eenentwintigste eeuwse vaardigheden. Kennisnet introduceert je in de workshop met de wereld van logisch nadenken en programmeren. Ze …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Woordmagneten: Prowise Presenter
Woordmagneten zijn op veel manieren in te zetten binnen je les. Breid bijvoorbeeld de woordenschat van leerlingen uit of gebruik ze om woordsoorten te benoemen in een zin. Maak kaartjes van letters, losse woorden en woordgroepen.
Ontdek en …
Interactieve oefening (6) -
Weetwoorden: Prowise Presenter
De weetwoorden worden zowel tekstueel als met een afbeelding weergegeven. In het woord ontbreekt een letter, de leerlingen moeten nu de juiste letter/ letters aanklikken om het juiste woord te vormen. Op het moment dat de leerling het juiste …
Interactieve oefening (3)