-
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Respect Leskanaal: Lessenreeks LessonUp
Bekijk hier de online lessen van Respect Leskanaal in LessonUp. Het lesmateriaal biedt concrete tools om in de klas met thema's als pesten, identiteit, tolerantie en diversiteit aan de slag te gaan.
Bij lessen kan je kiezen voor jouw …
Interactieve oefening (5)Leerkracht, Ander -
GeoGuessr: Raad je locatie in Oost-Vlaanderen (level 2)
Wist je dat heel wat projecten uit Oost-Vlaanderen kunnen rekenen op Europese steun? Dankzij EUROPA DIRECT Oost-Vlaanderen en GeoGuessr word jij virtueel gedropt op verschillende locaties met de door Europa gesteunde projecten in Oost-Vlaanderen. …
Interactieve oefening -
GeoGuessr: Raad je locatie in Oost-Vlaanderen (level 1)
Het concept is simpel: GeoGuessr is een online spel waarbij gebruik wordt gemaakt van Google Street View. Je wordt ergens in gedropt op een Google Street View kaart. De bedoeling is dat jij probeert te raden waar deze plek zich bevindt op …
Interactieve oefening -
Gallo-Romeins Museum: Lesplannen voor schoolbezoeken
Het Gallo-Romeins Museum biedt bij diverse schoolprogramma’s een lesplan aan op LessonUp.
Zo’n lesplan bevat een digitale les om je klasbezoek aan het museum voor te bereiden, eventueel aangevuld met een verwerkende les, een infofiche …
Interactieve oefening (6) -
Computational thinking: Online workshop
Deze online workshop is ontwikkeld voor leerkrachten. Computational thinking maakt onderdeel uit van de eenentwintigste eeuwse vaardigheden. Kennisnet introduceert je in de workshop met de wereld van logisch nadenken en programmeren. Ze …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Digitale klok: Prowise Presenter
Het gereedschap met digitale tijdsnotatie geeft de huidige tijd weer. Dit gereedschap kan je ook gebruiken als instructieklok om de digitale tijd te leren.
Interactieve oefening -
Getalpositie kommagetal: Prowise Presenter
Breng de positie van hele getallen en kommagetallen in beeld.
Gebruik de tool als hulpmiddel bij het cijferend uitrekenen van sommen. Dit schema is in te stellen van eenheden tot aan miljoentallen.
Interactieve oefening (6) -
Verkeer: Prowise Presenter
Leerlingen moeten nog veel verkeerservaring opdoen. Oefen spelenderwijs de theorie zodat ze deze dagelijks kunnen toepassen in hun eigen omgeving.
Ontdek en leer zelf wat Presenter nog meer te bieden heeft op de website MyProwise. Lees de tips, …
Interactieve oefening (16) -
Leer programmeren met Flappy Bird
Deze webtoepassing laat elke leerling proeven van het programmeren. In deze online lessenreeks leer je binnen een uurtje de logica van het programmeren door commando's te rangschikken. Het online programma gebruikt een gelijkaardige vormgeving als …
Interactieve oefening (6)Organisatie, firma, vzw -
Leer programmeren met Angry Birds
Deze webtoepassing laat elke leerling proeven van het programmeren. In deze online lessenreeks creëer je een wereld waarin je een racespel kan spelen met de Angry Birds figuren. De lessenreeks bouwt op in moeilijkheid.
Interactieve oefening (6)Organisatie, firma, vzw -
Leer programmeren met Anna en Elsa uit Frozen
Deze webtoepassing laat elke leerling proeven van het programmeren. In deze online lessenreeks leer je binnen een uurtje de logica van het programmeren door commando's te rangschikken. Het online programma gebruikt een gelijkaardige vormgeving als …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw