-
Interactief doolhof: Oog-handcoördinatie en muisvaardigheid
Beweeg met de muis en leidt het paarse stipje doorheen het doolhof. Vind jij de uitgang?
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Herfst: Wat hoort niet in de rij?
Welke van de vier getoonde prenten is anders? Zoek en tik aan. De oefeningen verschijnen in opklimmende moeilijkheid.
Interactieve oefeningAnder -
Bezoek bibliotheek Mechelen: 360°-tour
Deze 360°-tour is gemaakt in Het Predikheren, de bibliotheek van Mechelen. Deze tour kan je gebruiken om een eerste bezoek aan de bibliotheek voor te bereiden. Op die manier hebben leerlingen en cursisten al een idee van de inrichting en …
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
Bordspel mediawijsheid: Prowise Presenter
Aan de hand van vragen komen leerlingen meer te weten over mediawijsheid. Leerlingen krijgen o.a. vragen over nepnieuws, phishing, privacy, sterke wachtwoorden ...
Interactieve oefening -
Kamperen: Zoek de vijf verschillen
Zie jij de vijf verschillen rond het kampvuur?
Klik aan wat anders is. …Interactieve oefening -
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Tuingereedschap: Zoek de vijf verschillen
Zie jij de vijf verschillen? Klik aan wat anders is.
Interactieve oefening -
Tuinieren: Zoek de vijf verschillen
Zie jij de vijf verschillen? Klik aan wat anders is.
Interactieve oefening -
Paashaas: Zoek de vijf verschillen
Zie jij de vijf verschillen tussen deze paashazen?
Klik aan wat anders is.Interactieve oefening -
Brick Building: Constructies bouwen op de computer
Een computerbouwspel voor kinderen. Je leerlingen kunnen allerlei constructies maken vanuit hun eigen creativiteit.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Zoeken in boeken: Opdracht met Seesaw
Met het digitaal portfolio maken de leerlingen een boekverslag. Ze gaan op zoek naar onderdelen van hun boek door een foto te nemen of een tekening te maken en posten deze elementen dan in het sjabloon.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Dagstarters in thema herfst
Wie heeft er laatst warme chocolademelk gedronken, iets lekkers gebakken of een herfstwandeling gemaakt?
Gebruik deze dagstarter om met de leerlingen te praten over activiteiten rond de herfst.
Interactieve oefening (4)