-
Activerend hybride onderwijs: Wat als ... corona er niet meer is?
Artikel dat dieper ingaat op hybride onderwijs en blended learning.
Artikel (12)Leerkracht -
A Guide to Report Inappropriate Content on Social Media
Het doel van deze gids is om studenten en opvoeders adequate informatie te geven over wat ze kunnen doen om ongepaste of beledigende inhoud aan beheerders te melden van een applicatie voor sociale media.
De sociale media applicaties die je …
ArtikelOrganisatie, firma, vzw -
Popplet: eAPP26
Mindmaps zijn bij veel lessen bruikbaar. Je kunt de techniek goed gebruiken om teksten samen te vatten, om je gedachten op een rij te zetten, om een filmscript te ontwerpen of om de voorkennis van een vorige les even te activeren. Er zijn ook heel …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator -
Book creator: eAPP24
De opmars van apps in het onderwijs is niet meer te stuiten. Iedere maand neemt Marieke van Osch een app onder de loep. Wat is de meerwaarde van een i-apparaat in het de dagelijkse onderwijspraktijk en meer nog … welke toepassing …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator -
Schermfilmpjes met Wink: Digitale leermiddelen secundair
Verantwoording
Leerlingen stapsgewijze door een instructie heen helpen. Een instructiefilmpje maken dat demonstreert welke handelingen de leerling moet uitvoeren om een computertaak tot een goed einde te brengen. Leerlingen door een duidelijke …ArtikelDirectie -
23. Leren leren en tekstverwerking: Digitale leermiddelen secundair
Verantwoording
De vakoverschrijdende eindtermen moeten een integrerend deel uitmaken van de gewone leeractiviteiten. Nog te vaak krijgen de leerlingen losse lesjes tekstverwerking voorgeschoteld waarbij het mechanisch uitvoeren van bepaalde procedures …ArtikelDirectie -
BZL-Digitaal: Digitale leermiddelen
Verantwoording
De uitdaging om de leerlingen in de eerste graad te helpen bij het verwerven van de ICT-basisvaardigheden is enorm.Er is niet enkel de taak alle leerlingen geboeid aan het werk te houden en tegelijkertijd de zwakste leerlingen toch op …
ArtikelDirectie -
Leren en communiceren met Blackboard
Verantwoording
Meerwaarde creëren in vergelijking met het traditionele lesgeven kan betekenen leerlingen leermiddelen ter beschikking stellen die- Plaats- en tijdonafhankelijk toegankelijk zijn.
- In die zin flexibel zijn dat ze net op het …
ArtikelDirectie