-
Tekeningen programmeren met SVG
In deze oefeningenreeks van CoderDojo Waregem op Dodona leren leerlingen een SVG- bestand coderen van een Yin-Yang-symbool met een 0 en 1. Dit is het symbool van de organisatie CoderDojo waarbij vrijwilligers wereldwijd codeerlessen organiseren.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Voorrang bij kruispunten: CoSpaces Edu
Oefening in CoSpaces Edu waarbij de voorrangsregels bij een kruispunt en een kruispunt met stoplichten worden gesimuleerd via code. Leerlingen coderen nadien zelf een simulatie van het stadsverkeer in 3D.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Het verhaal van Kaspar Hauser: Eduscape
In deze eduscape leer je meer over de wereldberoemde negentiende eeuwse jongen, Kaspar Hauser, het kind van Europa. Er wordt ook dieper ingegaan op het tot stand komen van een beeldverhaal.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Leren: Wat en hoe?
Verschillende leerprocessen komen aan bod in dit leerpad:
- klassieke en operante conditionering;
- imitatieleren;
- probleemoplossend leren.
Interactieve oefeningLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Gehechtheidsontwikkeling: Definitie, fasen, patronen
Leerpad over gehechtheid:
- Wat is gehechtheid?
- Fasen van de gehechtheidsontwikkeling
- Gehechtheidspatronen
- Veilig gehecht.
Interactieve oefening (7)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Webquest ASS (AutismeSpectrumStoornissen)
Deze opdracht is een webquest over autismespectrumstoornissen (ASS). Dit leerpad werd opgesteld door leerlingen van de Vrije universiteit Brussel in het kader van hun voortgezette lerarenopleiding. In de webquest wordt aan de leerlingen …Interactieve oefening (5)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner