-
Tekeningen programmeren met SVG
In deze oefeningenreeks van CoderDojo Waregem op Dodona leren leerlingen een SVG- bestand coderen van een Yin-Yang-symbool met een 0 en 1. Dit is het symbool van de organisatie CoderDojo waarbij vrijwilligers wereldwijd codeerlessen organiseren.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Voorrang bij kruispunten: CoSpaces Edu
Oefening in CoSpaces Edu waarbij de voorrangsregels bij een kruispunt en een kruispunt met stoplichten worden gesimuleerd via code. Leerlingen coderen nadien zelf een simulatie van het stadsverkeer in 3D.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Game-based learning: Leuk om te spelen, gemakkelijk in te zetten
In deze e-module vind je een overzicht van gezelschapsspellen terug voor:
- Nederlands,
- rekenen,
- Engels,
- burgerschap.
Voor elk spel is er een video beschikbaar met informatie over het spel en tips om het spel te spelen.
Interactieve oefening (6)