-
Le passé composé: Interactieve les - Éventail-junior En action 6
Les om de passé composé aan te brengen bij de leerlingen. Met interactieve oefeningen op het herhalen van avoir en être en van de verleden tijd.
Interactieve oefening (7)Leerkracht -
Ken jij de Google apps bij naam?
Combineer de symbolen van de verschillende Google tools met de juiste naam. Herken jij de verschillende logo's?
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Expressions de temps: Oefeningen in spelvorm (1)
Je luistert eerst aandachtig naar de zinnen met een tijdsaanduiding en vervolgens leer je zelf zinnen maken.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Fonetiek (deel 3): O-klank
Oefeningen op luistervaardigheid van de Franse o-klank. Je herkent de drie Franse o-klanken op verschillende manieren.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Piratenspel: La chasse aux accents dorés
Een opfrissing van het gebruik en de benaming van de accenten en leestekens. Het spel bestaat uit drie onderdelen met verschillende opdrachten.
Interactieve oefening (6)Leerkracht -
Ik hou van Holland: Digitale oefeningen (1)
Website met digitale en interactieve oefeningen bij het thema Ik hou van Holland. Met oefeningen over:
- de twaalf provincies van Nederland,
- Hollandse Meesters.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
La nature: Spreek- en luisteroefeningen
Oefeningen rond het thema la nature om je uitspraak in te oefenen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Groenten: Woordenschatoefening
Met deze flashkaarten en oefensets met afbeeldingen en benamingen oefen je de meest voorkomende groenten in België.
Interactieve oefening (4)Leerkracht, ICT-coördinator -
Les verbes en -er: Oefenlijst
Oefen de vertalingen van de regelmatige werkwoorden op -er.
Interactieve oefening (8)Leerkracht, ICT-coördinator -
Wetenschappers: Wat doen ze?
Maak de zinnen weer goed. Zo kom je te weten wat wetenschappers doen.
Interactieve oefening (5)Leerkracht -
Les pays de l'Europe: Oefenlijst
Oefen de vertaling van de landen van Europa met de flitskaarten of de oefeningen.
Interactieve oefening (5)Leerkracht, ICT-coördinator -
Hoe lang blijft een coronavirus ergens op zitten?: Video met vragen
Deze interactieve oefeningen starten met een korte video van Universiteit van Vlaanderen (met Marc Van Ranst). In de daaropvolgende meerkeuzeoefeningen, sleepoefening en open vragen beantwoord je vragen over het voorkomen van contactbesmettingen.
Interactieve oefening (8)Organisatie, firma, vzw