-
Ken jij de Google apps bij naam?
Combineer de symbolen van de verschillende Google tools met de juiste naam. Herken jij de verschillende logo's?
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Ik hou van Holland: Digitale oefeningen (2)
Website met digitale en interactieve oefeningen bij het thema Ik hou van Holland. Deze les gaat over schaatsen met oefeningen over:
- De Elfstedentocht,
- Schaatsen met Elsa en Anna (coderen).
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Ik hou van Holland: Digitale oefeningen (1)
Website met digitale en interactieve oefeningen bij het thema Ik hou van Holland. Met oefeningen over:
- de twaalf provincies van Nederland,
- Hollandse Meesters.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Spreekwoorden en gezegden
Met deze Interactieve oefeningen oefen je spreekwoorden en gezegden in.
Op de pagina vind je o.a. volgende oefeningen:
- spreekwoorden aanvullen;
- de betekenis van spreekwoorden en gezegden;
- spreekwoorden en gezegden herkennen op een schilderij …
Interactieve oefening (9)Leerkracht -
Groenten: Woordenschatoefening
Met deze flashkaarten en oefensets met afbeeldingen en benamingen oefen je de meest voorkomende groenten in België.
Interactieve oefening (4)Leerkracht, ICT-coördinator -
Fruitsoorten: Woordenschatoefening
Dit is een Quizlet over fruit met afbeeldingen, Ook moeilijkere namen zitten erbij.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Wereldwijd engagement: Herken het logo
Verbind de namen van de organisaties met het juiste logo.
Interactieve oefening (8)Ander -
Hoe lang blijft een coronavirus ergens op zitten?: Video met vragen
Deze interactieve oefeningen starten met een korte video van Universiteit van Vlaanderen (met Marc Van Ranst). In de daaropvolgende meerkeuzeoefeningen, sleepoefening en open vragen beantwoord je vragen over het voorkomen van contactbesmettingen.
Interactieve oefening (8)Organisatie, firma, vzw -
Welk logo hoort bij welke organisatie
Leerlingen verbinden elk logo met de juiste organisatie.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Programmeren basis: Soorten iteraties of lussen
Programmeren basis: soorten iteraties of lussen die gebruikt worden bij het programmeren. Gemaakt met de blokjes van Scratch.
Interactieve oefening (3)Leerkracht