-
Game(L)over: Evenwichtig gamen
Gamen is fun! Maar het kan ook veel tijd en energie opeisen. Is er naast het gamen nog tijd voor andere hobby’s, vrienden, school en familie? Twijfelt een jongere of zijn gamegedrag nog wel oké is? Maakt een ouder zich zorgen over het …
Website -
Radio Woordenwoud: Luisteren naar beelden met een verhaal
Wat zie jij in een beeldhouwwerk? Waar zou de kunstenaar aan gedacht hebben bij het maken van dit beeld?
Naar aanleiding van Antwerpen Boekenstad in 2004 gaf het Middelheimmuseum verschillende jeugdauteurs de opdracht een verhaal te schrijven bij een …Website (3) -
Europe Code Week
Leren programmeren helpt ons de snel veranderende wereld om ons heen te begrijpen, ons begrip van de werking van technologie te vergroten en vaardigheden en mogelijkheden te ontwikkelen om nieuwe ideeën te ontdekken en te innoveren.
De …
Website (5) -
Apestaartjaren: Jongeren en digitale media
Apestaartjaren is een grootschalig tweejaarlijks onderzoek naar de digitale leefwereld van Vlaamse kinderen en jongeren tussen 6 en 18 jaar.
Je vindt hier alle informatie over het laatste onderzoek.
Website -
De Schaal van M wedstrijd: Hoe mediawijs is jouw klas?
Mediawijs en Ketnet dagen klassen uit het lager onderwijs uit om aan de slag te gaan met mediawijsheid in de klas. Vanaf 19 februari 2024 kunnen klassen uit de derde graad deelnemen aan de wedstrijd 'Meest mediawijze klas van Vlaanderen'.
Website (11) -
Kinoumeno: Animatiefilmpjes maken
Deze Engelstalige website toont op een vrij laagdrempelige manier hoe je animatiefilmpjes kan maken met verschillende technieken en materialen.
Website (10)