-
Veiligheid en instructie aan de machines via AR: Project InnoVET
Binnen dit project werd een Augmented Reality (AR) ontwikkeld om veilig te werken met machines in het machinepark van een school. De filmpjes met handleiding worden als lessenpakket beschikbaar gesteld. De nadruk in dit project ligt op …
Artikel -
Artificiële intelligentie toepassen op afbeeldingen, DALL-E
Het blogartikel legt stap voor stap uit hoe je aan de slag gaat met afbeeldingen gemaakt door artificiële intelligentie.
ArtikelLeerkracht -
Climate change: Brochure
Tsjechische brochure waarin uitgelegd wordt hoe en waarom onderwijs over de klimaatverandering belangrijk is.
ArtikelLeerkracht -
Digitale leerpaden voor beroepsgerichte vorming: Project InnoVET
Met dit project werd ingezet op digitale leerpaden. Een digitaal leerpad is een logische opeenvolging van leeractiviteiten (instructiefilmpje, tekstje, (deel van een) syllabus, opdracht, oefening, evaluatie, feedback …) die wordt aangeboden …
Artikel -
VRiool: Project InnoVET
Binnen dit project ontwikkelde VTI Deinze, Scheppersinstituut Wetteren, Tectura Merelbeke en Richtpunt campus Eeklo een serious game VRiool gericht op de aanleg van een huisrioleringsnet. Leerlingen kunnen een huisrioleringsnet virtueel …
Artikel -
Sander De Keere en Thibault Christiaensen zoeken nieuwe klassiekers
Bach of toch maar Ed Sheeran? In Iedereen beroemd duiken Sander De Keere (Klara) en Thibault Christiaensen (StuBru) de muziekgeschiedenis in, op zoek naar nieuwe klassiekers. Wat is voor jou een echte ochtendklassieker? En wat zou het …
Artikel -
Kunstmest: De anabole steroïden van de landbouw
Dankzij een uitvinding uit 1909 hebben we nu een wereldbevolking van bijna 8 miljard mensen. Kunstmest is leven, maar zadelt ons ook op met een enorm stikstofprobleem en een almaar uitdijende veestapel. Hoe kunnen we uit deze luxeval ontsnappen?
ArtikelLeerkracht -
Geef toekomstgericht leren mee vorm, Slim Wonen en Leven: Project InnoVET
Leerlingen en leraren uit STEM- en niet-STEM-studierichtingen werken samen met ondernemingen inclusief zorginstellingen, aan maatschappelijk relevante projecten gelinkt aan het transitiegebied Slim Wonen & Leven. Door COVID-19 zijn we met onze …
Artikel -
COSMO: Virtual reality en augmented reality
COSMO is een onderzoeksproject waarbij zowel bedrijven uit de maakindustrie, onderzoeksgroepen alsook secundaire scholen betrokken zijn.
ArtikelLeerkracht -
Hotspots waterschaarste: Achtergrondinformatie
Aan de hand van vijf prikkelende foto's ontdekken jouw leerlingen welke gevolgen het niet duurzaam gebruik van water hier kan hebben op andere plaatsen in de wereld. Bij elke foto is een korte omschrijving van de context voorzien en links naar …
Artikel (3) -
Leven op grote watervoet: Brochure
Zoetwater is van levensbelang, maar meer en meer komt deze waardevolle grondstof onder druk te staan door overconsumptie en vervuiling. Deze brochure gaat dieper in op de beschikbaarheid van zoetwater in de wereld, het verband tussen consumptie en …
Artikel (5) -
De watervoetafdruk: Achtergrondinformatie
Deze brochure geeft kort weer wat de watervoetafdruk is, wat de link is tussen onze consumptie en watervoorraden wereldwijd en geeft tips over hoe je zelf duurzamer met water kan omgaan. Deze brochure bomvol theoretische omkadering kan je …
Artikel (5)