-
Flitskaarten: Prowise Presenter
In deze les wordt de tool flitskaarten uitgelicht.
Ontdek verschillende praktijkvoorbeelden waarmee je direct aan de slag kan gaan of die kunnen inspireren om gepersonaliseerde oefeningen met deze tool te ontwerpen.
Je vindt hier volgende …
Interactieve oefeningNieuw -
Le verbe avoir et vocabulaire: Extra oefeningen - Casse-cou 5
BookWidget met extra oefeningen op de vocabulaire en grammaire uit module 4 tot acte 3.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Kennismakingsspelletjes voor de bijles Frans, Engels, Spaans of Duits
Bij taallessen is het raadzaam om voor de inhoudelijke start informeel gedurende een halfuurtje kennis te maken via een spel. Zo is het ijs meteen gebroken. In dit artikel vind je naast de Nederlandse versie van het …
Artikel (3) -
Les in Lezen: Inspiratiegids voor effectief leesonderwijs in het kleuter-, lager en secundair onderwijs
Deze gids bevat 16 inspiratiefiches die elk vertrekken vanuit een kernvraag over lezen en leesonderwijs. Elke vraag wordt beantwoord op basis van recent wetenschappelijk onderzoek, aangevuld met praktische tips en concrete voorbeelden.
Artikel (3) -
Duaal leren: Elektriciteitssector
In dit artikel vind je informatie rond duaal leren voor het secundair onderwijs, duaal leren voor het volwassenenonderwijs en het systeem van 'Leren en Werken' voor de richtingen die leiden naar een beroep in de elektriciteitssector.
Artikel -
Le week-end de Marie : Stripverhaal met oefeningen
In het eerste deel lees je en luister je naar een stripverhaal dat vertelt over de activiteiten van Marie tijdens haar weekend. Je neemt korte notities die je gebruikt om de test in het tweede deel op te lossen. In deel drie oefen je met een …
Interactieve oefening (10)Leerkracht -
Hersteleconomie: Milieuvriendelijk en financieel voordelig
Door een product te herstellen in plaats van te vervangen (aankoop nieuw product), verlengt de levensduur van het product. Hierdoor worden de materialen en broeikasgasemissies bij de productie van een nieuw product uitgespaard.
Bij producten die …
Artikel -
Le verbe porter: Slotmachine
Met deze slotmachine kan je je leerlingen het werkwoord porter laten inoefenen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
SCARA robots in het secundair onderwijs: Project InnoVET
Het project leunt aan bij IoT-projecten en digital skills. Het kadert binnen de wereld van micromanufacturing, voornamelijk robots, cobots en digitale fabricagetechnieken. Het project wil de leerlingen een nieuwe SCARA robot leren bouwen en …
Artikel -
VR trainers on track: Project InnoVET
Binnen dit project ontwikkelde CVO Edukempen in samenwerking met PXL Smart ICT en PXL Onderwijsinnovatie een TTT-programma om Vivista-software te gebruiken. Leerkrachten auto van Campus Het Spoor waren het eerste testpubliek van het TTT-programma …
Artikel -
AI in nijverheidstechnische opleidingen: Project InnoVET
Artificiële intelligentie wordt al vaak gebruik in de industrie, maar weten de leerlingen wel wat dit inhoudt? In dit lespakket leren leerlingen AI kennen. Ze leren aan de hand van Python notebooks een objectherkenningsalgoritme gebruiken en …
Artikel -
Digitale leerpaden voor beroepsgerichte vorming: Project InnoVET
Met dit project werd ingezet op digitale leerpaden. Een digitaal leerpad is een logische opeenvolging van leeractiviteiten (instructiefilmpje, tekstje, (deel van een) syllabus, opdracht, oefening, evaluatie, feedback …) die wordt aangeboden …
Artikel