-
Van een diverse boekencollectie tot een uitnodigende leesplek: Hoe scholen bouwen aan een kwalitatieve leesomgeving
36 basis- en secundaire scholen begonnen in januari 2021 een traject waar ze een kwalitatieve leesomgeving zullen uitbouwen, ondersteund door een begeleider.
Het wieden, registreren en uitbreiden van de boekencollectie op school stonden als enkele van …
Artikel -
Moeilijke thema's bespreken: Nieuwsbrief
Als men spreekt over radicalisering van jongeren, kijken politiek en media soms ook naar het onderwijs voor oplossingen. Een kant-en-klare remedie is echter niet altijd evident.
Onderwijskundigen stellen zich vragen zoals: wat is radicalisering, …
Artikel -
Klasse: Dossier Radicalisering
Op de website van Klasse vind je een dossier dat gaat over het gevaar van extreme radicalisering, hoe je die herkent, aanpakt en voorkomt. Hakenkruisen op pennenzakken of extreme Facebookstatussen over Syrië, elke school krijgt er vroeg of …
Artikel (3)Organisatie, firma, vzw -
Hoe een talenbeleid ontstaat en groeit: Secundair onderwijs
Deze praktijkstudie (talentweedaagse, 2007) portretteert hoe het Redingenhof zijn taal- en taalvakkenbeleid aanpast omwille van het groeiend aantal meertalige allochtonen én de afname van de abstracte cognitieve taalvaardigheid bij …
Artikel (5)Directie