-
Tekeningen programmeren met SVG
In deze oefeningenreeks van CoderDojo Waregem op Dodona leren leerlingen een SVG- bestand coderen van een Yin-Yang-symbool met een 0 en 1. Dit is het symbool van de organisatie CoderDojo waarbij vrijwilligers wereldwijd codeerlessen organiseren.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Voorrang bij kruispunten: CoSpaces Edu
Oefening in CoSpaces Edu waarbij de voorrangsregels bij een kruispunt en een kruispunt met stoplichten worden gesimuleerd via code. Leerlingen coderen nadien zelf een simulatie van het stadsverkeer in 3D.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Visueel lasonderzoek: Leermodule
Dit leerpad gaat over een visueel lasonderzoek. De leerling kan zelfstandig dit leermiddel doorlopen en nadien in de praktijk aan de slag om visuele lasinspectie bij hoeklassen uit te voeren.
Deze leermodule behandelt volgende onderwerpen:
…Interactieve oefening -
Building learning labs and innovative learning spaces
Een praktische gids die door European Schoolnet is ontwikkeld om scholen en leraren te ondersteunen in het uitrollen van STEM-labo's en een Future Classroom. De middelbare school RHIZO Lyceum OLV Vlaanderen wordt in deze gids als …
ArtikelLeerkracht -
Apollo - 50 jaar maanlanding
Een halve eeuw geleden zette Neil Armstrong voet op de maan. In totaal twaalf astronauten zouden op onze naaste buur rondwandelen. De eerste maanlanding hield heel de wereld aan het tv-toestel gekluisterd, de laatste vlucht kreeg nog amper …
Artikel (6) -
Een grondplan tekenen met 3D-software: Didactische tip bij app Home design 3D
Dit is een didactische tip vanuit het project Met tablets aan de slag - een 360° perspectief.
Deze tip hoort bij de app:
- Home design 3D
Leeractiviteit:
De lesgever geeft aan de leerlingen de opdracht een huis te ontwerpen met Home …
Artikel (3)Leerkracht, ICT-coördinator