-
Jaaroverzicht 2022: Quiz
Interactieve BookWidgetsquiz over de actualiteit van 2022
Deze quiz test je kennis over enkele van de belangrijkste nieuwsfeiten van 2022. Hij is beschikbaar in drie talen (Nederlands, Engels en Frans).
Interactieve oefening (6) -
De Griekse goden: Webquest - Storia 2
Interactieve webquest waarin de leerlingen kennismaken met de Griekse godenwereld. Deze webquest behandelt een:
- kennismaking met de Griekse goden;
- kennismaking met één van de Griekse mythes;
- kennismaking met de Griekse rituelen …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Dieren in het donker: Webquest
In deze webquest leren je leerlingen over nachtdieren, meer bepaald hoe deze aangepast zijn aan het nachtelijke leven. De verschillende werkvormen die aan bod komen, zijn:
- luisteren naar een informatief filmpje, gevolgd door het oplossen van een …
Interactieve oefening (5)Student (lerarenopleiding) -
Halloweenkruiswoordraadsel
Kruiswoordraadsel rond Halloween.
Interactieve oefening (5)Leerkracht -
Woordenschatoefening: Thema 7 - Kameleon 3
Oefening bij de woordenschat van Kameleon 3, thema 7.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Structurering innovatieve studentenprojecten in studentensteden
Het draaiboek vormt de weerslag van het City of Things project
‘Structurering Innovatieve Studentenprojecten in Studentensteden’, dat in 2018 werd
goedgekeurd door VLAIO, het Vlaams Agentschap Innoveren & Ondernemen. De …ArtikelOrganisatie, firma, vzw -
De invloed van locatie op het ontwikkelen van samenlevingen: Lessenpakket
Het is de afgelopen jaren steeds duidelijker geworden welke impact de ontwikkeling van verschillende samenlevingen kunnen hebben op de planeet. De invloed van deze samenlevingen op het klimaat en de invloed van het klimaat op onze samenlevingen is …
Artikel (3) -
Neanderthaler: Eindwerk
Artikel geschreven als eindwerk over de vooroordelen die mensen hebben over de neanderthaler.
ArtikelAdministratief personeel -
Apestaartjaren: De digitale leefwereld van kinderen en jongeren
Het Apestaartjaren-onderzoek is een tweejaarlijkse bevraging door Mediaraven, Mediawijs en de onderzoeksgroep imec-MICT van de Universiteit Gent.
Het onderzoek bestaat uit twee bevragingen rond de digitale leefwereld bij kinderen (6-12 jaar) in de …
Artikel -
Bezoek Hooge Cratermuseum: Verwerkingsoefening
Kruiswoordraadsel gebaseerd op algemene informatie over het museum Hooge Crater in Ieper.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Implementatiegids tablets in het onderwijs
In deze gids willen we schoolleiders, ICT-coördinatoren en leraren inzicht geven in de bouwstenen voor het vormgeven van een succesvol tabletproject. De gids is opgebouwd aan de hand van tien concrete richtvragen.
In het tweede deel van de …
Artikel (4)Leerkracht, ICT-coördinator -
In het bos: Kruiswoordpuzzel
Je vult een kruiswoordpuzzel in. Aan de hand van plaats ga je op zoek naar het in te vullen woord.
Interactieve oefening (4)