-
Bloedsomloop: Oefening - BIOgenie+ 1
Zet de stappen van de bloedsomloop in de juiste volgorde.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Bloedvaten: Oefening - BIOgenie+ 1
In deze sorteeroefening herhaal je de eigenschappen van de drie verschillende bloedvaten:
- slagader,
- ader,
- haarvat.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Spijsvertering: Toets
Deze interactieve oefening behandelt volgende onderwerpen van het spijsverteringsstelsel:
- verschil tussen voedingsstof en voedingsmiddel,
- oefeningen op de voedingswaardetabel,
- functies van voedingsstoffen,
- organen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Bloed en bloedsomloop: Zelftest
Vul deze zelftest in om je kennis en vaardigheden te testen rond volgende onderwerpen:
- bloedsomloop;
- bloedtransfusie;
- bloedcellen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Biomoleculen en enzymen: Zelftest
Vul deze zelftest in om je kennis en vaardigheden te testen rond biomoleculen en enzymen. Het gaat meerbepaald over het onderscheid tussen organische en anorganische moleculen, en de structuur van verschillende organische moleculen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Natuurwetenschappelijke werkwijze: Zelftest
Vul deze zelftest in om je kennis en vaardigheden te testen over natuurwetenschappelijk onderzoek.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Ik hou van Holland: Digitale oefeningen (1)
Website met digitale en interactieve oefeningen bij het thema Ik hou van Holland. Met oefeningen over:
- de twaalf provincies van Nederland,
- Hollandse Meesters.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Voedselketen: Rangschikken
Rangschik de organismen volgens hun plaats in de voedselketen. Begin altijd met de laagste schakel.
Interactieve oefening -
Fotosynthese leerpad: Educatief materiaal
Webpagina rond fotosynthese met een kennisclip, een poster en digitale oefeningen.
Interactieve oefening (6) -
Biodiversiteit leerpad: Educatief materiaal
Webpagina over biodiversiteit met een kennisclip, verschillende posters en enkele van digitale oefeningen.
Interactieve oefening -
Apestaartjaren: De digitale leefwereld van kinderen en jongeren
Het Apestaartjaren-onderzoek is een tweejaarlijkse bevraging door Mediaraven, Mediawijs en de onderzoeksgroep imec-MICT van de Universiteit Gent.
Het onderzoek bestaat uit twee bevragingen rond de digitale leefwereld bij kinderen (6-12 jaar) in de …
Artikel -
Implementatiegids tablets in het onderwijs
In deze gids willen we schoolleiders, ICT-coördinatoren en leraren inzicht geven in de bouwstenen voor het vormgeven van een succesvol tabletproject. De gids is opgebouwd aan de hand van tien concrete richtvragen.
In het tweede deel van de …
Artikel (4)Leerkracht, ICT-coördinator