-
Basis computerbegrippenspel
Dit memoryspel laat je kennis maken met basis computerbegrippen. Je kan het spel alleen spelen maar het is nog leuker om het samen te spelen.
Interactieve oefening -
Bezoek bibliotheek Mechelen: 360°-tour
Deze 360°-tour is gemaakt in Het Predikheren, de bibliotheek van Mechelen. Deze tour kan je gebruiken om een eerste bezoek aan de bibliotheek voor te bereiden. Op die manier hebben leerlingen en cursisten al een idee van de inrichting en …
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
E-mailfooter Codefestival en EU Code Week
Promoot jij ook het Codefestival en de EU Code Week? Gebruik onze e-mailfooter in jouw e-mailhandtekening en zet de EU Code Week mee in de kijker.
Beeld -
GeoGuessr: Raad je locatie in Oost-Vlaanderen (level 1)
Het concept is simpel: GeoGuessr is een online spel waarbij gebruik wordt gemaakt van Google Street View. Je wordt ergens in gedropt op een Google Street View kaart. De bedoeling is dat jij probeert te raden waar deze plek zich bevindt op …
Interactieve oefening -
Ecotellers: Reken uit hoeveel je kan besparen
Duid aan hoeveel keer per week je een douche neemt, hoeveel schermtijd je hebt en hoe je op reis gaat. De ecoteller berekent je verbruik van water, elektriciteit en de bijhorende kosten en CO₂-uitstoot.
Interactieve oefening (3) -
Blanco raster
Een eenvoudig ruitjesraster dat in werkbladen gebruikt kan worden.
Beeld (19)Leerkracht -
Computational thinking: Online workshop
Deze online workshop is ontwikkeld voor leerkrachten. Computational thinking maakt onderdeel uit van de eenentwintigste eeuwse vaardigheden. Kennisnet introduceert je in de workshop met de wereld van logisch nadenken en programmeren. Ze …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Grafieken: Prowise Presenter
Digibordtoepassing van Prowise om les te geven over grafieken en diagrammen. Verwerk informatie in de tabel en kies daarna voor een staafgrafiek of cirkeldiagram. Je kunt ze ook allebei kiezen. Gebruik de grafieken om verbanden weer te geven van …
Interactieve oefening -
Klok met vertrektijden trein: Prowise Presenter
Maak de begrippen ‘de trein vertrekt over’ en ‘hoeveel ben ik te laat’ begrijpelijk voor leerlingen door in concrete situaties het tijdsverschil uit te rekenen tussen de digitale klok en 3 verschillende analoge klokken. …
Interactieve oefening (3) -
Analoge klok vaste sprongen: Prowise Presenter
Stap voor stap leren om 4 verschillende analoge klokken af te lezen. Onder de klok vind je een tekstvak, waarin de tijd tekstueel weergegeven kan worden.
Klik op de aanwijsknop in de gereedschapsbalk om de tool te bedienen. Wijzig de tijden op …
Interactieve oefening -
Digiklok vaste sprongen: Prowise Presenter
Stap voor stap leren om 2 verschillende digitale klokken af te lezen. Onder de klok vind je een tekstvak, waarin de tijd tekstueel weergegeven kan worden.
Klik op de aanwijsknop in de gereedschapsbalk om de tool te bedienen. Wijzig de tijden op …
Interactieve oefening