-
AI: Test of je de machinevertalingen kan herkennen!
Wist je dat we online en in het dagelijks leven heel vaak te maken krijgen met machinevertalingen? Dankzij artificiële intelligentie zijn deze vertalingen steeds moeilijker te onderscheiden van vertalingen gemaakt door mensen. Maar toch …
Interactieve oefening -
Antroponymie: Opdrachten over naamkunde
Deze BookWidgets gaat over antroponymie en bevat een mix van opdrachten:
- uitdrukkingen en zegswijzen met namen;
- soorten familienamen: beroepsnamen, geografische namen, afstammingsnamen (metroniem/patroniem), eigenschapsnamen;
- oorsprong van voornamen: …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Opruimen scheepswrakken: Infografiek
Afgelopen jaar verwijderde een team van professionele duikers 8 ton aan visnetten, vislood en ander marien zwerfvuil uit het gezonken scheepswrak SS Kilmore.
Informeer je leerlingen over deze problematiek met behulp van deze informatieve zoekplaat.Beeld -
Jaaroverzicht 2022: Quiz
Interactieve BookWidgetsquiz over de actualiteit van 2022
Deze quiz test je kennis over enkele van de belangrijkste nieuwsfeiten van 2022. Hij is beschikbaar in drie talen (Nederlands, Engels en Frans).
Interactieve oefening (6) -
Geswinde Grijsaert: Reconstructie sonnet P.C. Hooft
Met deze interactieve oefening reconstrueer je het sonnet Geswinde Grijsaert (P.C. Hooft).
Interactieve oefeningLeerkracht -
Welk nieuws mogen we nog geloven?: Verwerking Panoreportage
Verwerkingsoefening bij de Panoreportage Welk nieuws mogen we nog geloven? van 12 april 2017).
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Poëzie met magneten: Creatieve opdracht
Vorm met de woorden (magneten) een leuk gedicht op de koelkast.
Interactieve oefening (44)Leerkracht, ICT-coördinator -
Vind het genre dat bij je past: Flowchart - Frappant Nederlands 4
Met dit beknopte stroomdiagram kunnen leerlingen tijdens een les over literaire genres hun favoriete genre vinden.
Het werd gemaakt met Visme.
Beeld (11)Student (lerarenopleiding) -
Delen van het hart
De plaat dient als oefening om de delen van het hart te benoemen. De benamingen schrijf je op de stippellijnen, de dikke lijnen duiden de stroomrichting van het bloed aan.
De A,B,C,D laat toe om apart bij de oefening te polsen naar de plaats …
Beeld (8)Systeembeheerder, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner, …