-
Basis computerbegrippenspel
Dit memoryspel laat je kennis maken met basis computerbegrippen. Je kan het spel alleen spelen maar het is nog leuker om het samen te spelen.
Interactieve oefening -
E-mailfooter Codefestival en EU Code Week
Promoot jij ook het Codefestival en de EU Code Week? Gebruik onze e-mailfooter in jouw e-mailhandtekening en zet de EU Code Week mee in de kijker.
Beeld -
Ken jij de Google apps bij naam?
Combineer de symbolen van de verschillende Google tools met de juiste naam. Herken jij de verschillende logo's?
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Ik hou van Holland: Digitale oefeningen (2)
Website met digitale en interactieve oefeningen bij het thema Ik hou van Holland. Deze les gaat over schaatsen met oefeningen over:
- De Elfstedentocht,
- Schaatsen met Elsa en Anna (coderen).
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Ik hou van Holland: Digitale oefeningen (1)
Website met digitale en interactieve oefeningen bij het thema Ik hou van Holland. Met oefeningen over:
- de twaalf provincies van Nederland,
- Hollandse Meesters.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Organiseren van mappen en bestanden: Oefening
Oefening over het organiseren van mappen en bestanden:
- Wat is een bestand?
- Soorten computerbestanden zijn er?
- Hoe herken je bestanden en bestandsextensies?
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Verschillende bestandsformaten
Bestanden zijn er in heel veel soorten en formaten. In deze oefening moet je het logo van een bestand combineren met de juiste bestandsextensie.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Programmeren basis: Soorten iteraties of lussen
Programmeren basis: soorten iteraties of lussen die gebruikt worden bij het programmeren. Gemaakt met de blokjes van Scratch.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Op uitwisseling: Desktopper, hoofdstuk 4
Oefening bij Desktopper Computers, gegevensbeheer, netwerken en internet, hoofdstuk 4.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Op verkenning: Desktopper, hoofdstuk 2
Verkennende voorbereidende oefening bij Desktopper, Computers, gegevensbeheer, netwerken en internet ... hoofdstuk 2.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Toetsenbord: Dactylografie
Dit is een voorbeeld van een toetsenbord dat kan dienen als didactisch model om te gebruiken in de les, of op te hangen aan de muur, etc.
Beeld (4)Student (lerarenopleiding)