-
Flitskaarten: Prowise Presenter
In deze les wordt de tool flitskaarten uitgelicht.
Ontdek verschillende praktijkvoorbeelden waarmee je direct aan de slag kan gaan of die kunnen inspireren om gepersonaliseerde oefeningen met deze tool te ontwerpen.
Je vindt hier volgende …
Interactieve oefeningNieuw -
Banaan: Zoek de drie verschillen
Er zijn enkele verschillen tussen de eerste en tweede tekening.
Vind jij ze?Interactieve oefening -
Bloem: Zoek de drie verschillen
Er zijn enkele verschillen tussen de eerste en tweede tekening.
Vind jij ze?Interactieve oefening -
Interactief doolhof: Oog-handcoördinatie en muisvaardigheid
Beweeg met de muis en leidt het paarse stipje doorheen het doolhof. Vind jij de uitgang?
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Le verbe avoir et vocabulaire: Extra oefeningen - Casse-cou 5
BookWidget met extra oefeningen op de vocabulaire en grammaire uit module 4 tot acte 3.
Interactieve oefeningLeerkracht -
De egel: Pincetgreep oefenen
Geef deze egel opnieuw stekels met tandenstokers of korte bamboeprikkers en oefen ondertussen fijn motorische vaardigheden. Jonge kleuters kunnen de stekels uit de egel trekken.
BeeldLeerkracht, ICT-coördinator -
Herfst: Wat hoort niet in de rij?
Welke van de vier getoonde prenten is anders? Zoek en tik aan. De oefeningen verschijnen in opklimmende moeilijkheid.
Interactieve oefeningAnder -
Bezoek bibliotheek Mechelen: 360°-tour
Deze 360°-tour is gemaakt in Het Predikheren, de bibliotheek van Mechelen. Deze tour kan je gebruiken om een eerste bezoek aan de bibliotheek voor te bereiden. Op die manier hebben leerlingen en cursisten al een idee van de inrichting en …
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
Maandkalender 2023 - 2024: Prowise Presenter
Met behulp van deze kalender voor je smartboard kun je op een eenvoudige manier samen met je leerlingen praktisch oefenen met het aflezen van een maandkalender,
Interactieve oefening -
Bordspel mediawijsheid: Prowise Presenter
Aan de hand van vragen komen leerlingen meer te weten over mediawijsheid. Leerlingen krijgen o.a. vragen over nepnieuws, phishing, privacy, sterke wachtwoorden ...
Interactieve oefening -
Carnaval: Attributen
Welk attribuut hoort bij het kostuum? Tik het aan.
Interactieve oefening (3)Ander -
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht