-
Revision History: Revisiegeschiedenis voor Google Documenten
Revisiegeschiedenis helpt leraren om het proces van leerlingen te zien wanneer ze schrijven in Google Documenten.
Het is bedoeld om leraren te helpen hun leerlingen door revisies te leiden en om ervoor te zorgen dat leerlingen niet alleen maar …App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Wetenschappelijke notatie: Khanacademy
Google Classroom ter inoefening van wetenschappelijke notatie. Als je een opdracht niet begrijpt, kan je online hulp vragen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Notion: Geavanceerde notitie-app
Notion is een notitie-app die je gebruikt om informatie zoals notities, takenlijstjes en agenda-items bij te houden en te ordenen. Notion kan je koppelen met o.a. Google Drive, Microsoft Word ...
App of softwareICT-coördinator, Systeembeheerder -
Londen: Interactief leerpad
Met dit interactieve leerpad leren je leerlingen de verschillende highlights van Londen kennen. Het leerpad kan gebruikt worden om een studiereis naar Londen voor te bereiden, maar ook om Londen op afstand te leren kennen.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Future Teacher 3.0: Tools bij differentiatie
In deze e-module leer je welke soorten tools je kan inzetten bij differentiatie:
- studentrespons,
- digitale oefeningen,
- samenwerken,
- video,
- varia.
Interactieve oefening (3) -
Future Teacher 3.0: Wat is differentiatie?
In deze e-module komen volgende onderdelen aanbod:
- differentiatie op vier sporen;
- waarom differentiëren;
- mythes;
- verschillende ondersteuningsbehoeften.
Interactieve oefening (3) -
Future Teacher 3.0: Zorgvuldig omgaan met online tools
In deze e-module hebben we aandacht voor:
- zorgvuldigheidsniveaus;
- zorgvuldigheid binnen de organisatie;
- manieren om zorgvuldigheid te ontwikkelen;
- het ontwikkelen van een plan of een strategie.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Het kiezen en gebruiken van online tools
In deze e-module krijg je zicht op:
- het verkennen van online tools;
- het gebruiken van online tools;
- het evalueren van online tools.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Het ontwerpen van geschikte beoordelingen, de mogelijkheden
Blogs, podcasts en video's creëren nieuwe mogelijkheden voor beoordelingen. Het kan studenten ook helpen om te oefenen en zich voor te bereiden op de beoordeling. Alistair illustreert vanuit zijn eigen ervaringen als docent hoe je dit …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Het ontwerpen van geschikte beoordelingen, techniek
In dit leerpad krijg je enkele voorbeelden en belangrijke tips over het ontwerpen van goede meerkeuzevragen.
Geoff Rebbeck geeft inzicht in het gebruik van e-portfolio's en daagt ons uit om studenten te prikkelen tot zelfsturend …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Het ontwerpen van geschikte beoordelingen
In deze journey leer je wat passende en authentieke beoordelingen betekenen. Een goed assessmentontwerp is intrinsiek motiverend, ontwikkelt de digitale competentie en verantwoordelijkheid van de leerlingen en bouwt het vermogen van de …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Inclusief onderwijs, hulpmiddelen
Technologie biedt twee duidelijke voordelen bij integratie:
- Als studenten zich bewust zijn van de ingebouwde en vrij beschikbare opties in hun dagelijkse software kunnen ze onafhankelijker en productiever zijn.
- Als het onderwijzend …
Interactieve oefening