-
Cybersecurity: Kruiswoordraadsel
Oefen de definities en begrippen rond cybersecurity in dit kruiswoordraadsel.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Robocode: Programmeerspel
Robocode is een programmeerspel waarbij het doel is om een robotgevechtstank te ontwikkelen om te strijden tegen andere tanks in Java. De robotgevechten worden in realtime en op het scherm uitgevoerd.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Dieren in het donker: Webquest
In deze webquest leren je leerlingen over nachtdieren, meer bepaald hoe deze aangepast zijn aan het nachtelijke leven. De verschillende werkvormen die aan bod komen, zijn:
- luisteren naar een informatief filmpje, gevolgd door het oplossen van een …
Interactieve oefening (6)Student (lerarenopleiding) -
Halloweenkruiswoordraadsel
Kruiswoordraadsel rond Halloween.
Interactieve oefening (5)Leerkracht -
Woordenschatoefening: Thema 7 - Kameleon 3
Oefening bij de woordenschat van Kameleon 3, thema 7.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Elektriciteit: Herhalingsoefeningen
Met dit kruiswoordraadsel oefen je verschillende elementen/begrippen/leerstof van elektriciteit.
Interactieve oefening (5)Leerkracht -
Kleutereiland: Spelletjes voor de kleuterklas van Meester Dennis
Kleutereiland is een app van Meester Dennis. Kinderen van 3 tot 6 jaar kunnen met deze applicatie oefenen met het voorbereidend lezen, tellen, rekenen, cijferherkenning en nog veel meer.
Vragen, opdrachten en menu’s worden uitgesproken …
App of softwareSchool/onderwijs -
Farmony: Serious game over duurzame landbouw
Farmony is een serious game die je in de huid laat kruipen van een Vlaamse land- of tuinbouwer. Run je bedrijf en ontdek hoe de Vlaamse landbouw steeds duurzamer wordt.
Het is een spelconcept om duurzaamheid concreet en in al zijn facetten aan bod …
App of software (3)Ander -
Malariaspot
Een serious game om meer zicht te krijgen op de mondiale problematiek van malaria.
App of softwareLeerkracht -
Cargo-Bot: Programmeren met de iPad
Een puzzelspel dat een robot leert om dozen te verzetten. Aan de hand van dit spel leren kinderen de basis van coderen.
App of software (4)Leerkracht -
Bezoek Hooge Cratermuseum: Verwerkingsoefening
Kruiswoordraadsel gebaseerd op algemene informatie over het museum Hooge Crater in Ieper.
Interactieve oefeningLeerkracht -
In het bos: Kruiswoordpuzzel
Je vult een kruiswoordpuzzel in. Aan de hand van plaats ga je op zoek naar het in te vullen woord.
Interactieve oefening (4)