-
SchooVR: Maak zelf virtuele omgevingen
Website war je zelf VR-omgevingen kan bouwen of bestaande lessen kan zoeken en gebruiken in je eigen klas.
WebsiteLeerkracht, Ander -
Talentprojecten
Uitdaging nodig op school? Met onze verrijkingsprojecten krijg je digitaal lesmateriaal om jezelf meer uit te dagen. Bureau Talent ontwikkelde digitale Talentprojecten voor leerlingen die andere leerstof kunnen gebruiken. De projecten voldoen aan …
WebsiteGOK- of zorgcoördinator, ondersteuner, Ander -
National Geographic Explore VR: Machu Picchu en Antarctica
Ontdek met Meta Quest Antarctica en Machu Picchu in virtual reality.
App of softwareLeerkracht -
Alexander De Grote: Stripverhaal
Alexander De Grote, educatieve albums en bundels voor scholen en docenten.
Uitgeverij Strips2Go heeft zes historische strips over de bekende veroveraar Alexander De Grote uitgegeven:
- gag-albums De Kleine Alexander, De Groene Jaren …
Website (13)Leerkracht -
Colosseum: Geleide wandeling in VR
Bezoek het Colosseum, een geleide (Engelstalige) rondleiding neemt je mee doorheen de opbouw en het verval. Je ontmoet gladiatoren en kan in detail de romaanse architectuur leren kennen.
App of softwareLeerkracht -
Digitale Methode: Digitale schoolboeken
Alles wat je met een klassiek schoolboek kan, versterkt met digitale mogelijkheden om leerstof flexibel, interactief, visueel aantrekkelijk én gedifferentieerd te brengen.
Website (13) -
AfricaMuseum
Het AfricaMuseum in Tervuren is een museum en onderzoekscentrum over Afrika, met een focus op Midden-Afrika. Je komt er ook meer te weten over het Belgische koloniale verleden.
Je kan er terecht met je kleuters, leerlingen en scholieren voor …
Website -
De Samaritaanse vrouw: Verwerking
Interactieve oefening over het gesprek van Jezus met de Samaritaanse vrouw. Het verhaal is te vinden in Johannes 4.
- Bijbelverhaal met vraagjes in vorm van sleepoefening en gatenoefening.
- Tenslotte nog een filmpje over dit verhaal.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Gallo-Romeins Museum: Lesplannen voor schoolbezoeken
Het Gallo-Romeins Museum biedt bij diverse schoolprogramma’s een lesplan aan op LessonUp.
Zo’n lesplan bevat een digitale les om je klasbezoek aan het museum voor te bereiden, eventueel aangevuld met een verwerkende les, een infofiche …
Interactieve oefening (6) -
Nederlands openluchtmuseum
Een dag Openluchtmuseum is een kennismaking met het leven, de sfeer en de omstandigheden van vroeger. Een museumbezoek is een kans om in de geschiedenis te stappen, het verleden te ervaren. Door te kijken, in gesprek te gaan met onze gastheren en …
WebsiteLeerkracht -
Kunstklappers: ErfgoedApp
Via de app ErfgoedApp kan je met de QR-code het Yper Museum bezoeken.
App of software -
McGuider: Interactief stadsspel
Met McGuider ontdekken de leerlingen de stad op een andere manier, van bekende naar minder gekende plekjes. De komische virtuele stadsgids McGuider daagt hen op de verschillende locaties uit met boeiende vragen en raadsels over de stad. Met leuke …
Website