-
Coding Park: Leren programmeren
Coding Park is een codeerplatform waarop leerlingen leren coderen en computationeel denken. Daarbij wordt gebruik gemaakt van visuele blokken of Python. Je kan meteen aan de slag in de gratis programmeeromgeving. Als je als ouder of leerkracht de …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
MicroBlocks: Leren programmeren
MicroBlocks is een gratis, Scratch-achtige programmeertaal voor het leren werken met educatieve microcontrollerboards zoals de Micro:bit, Adafruit Circuit Playground Express en vele andere. MicroBlocks is een live programmeersysteem.
Klik op een …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Grafieken maken: Hoe doe je dat en wanneer gebruik je welke soort grafiek?
Artikel waarin verschillende soorten grafieken worden besproken en wordt uitgelegd welke grafiek je best gebruikt in welke situatie. Ook het gebruik van de X- en Y-as komt aan bod.
Artikel -
Automatus: De app waarmee je rekenen automatiseert
Automatiseer op een speelse manier de basisbewerkingen. In Automatus moeten je leerlingen samenwerken om de verschillende landen te veroveren.
Via een doeltijd op maat kan een leerling een tegel van het land veroveren. Elke leerling, snel of minder …
App of software -
Fizziq: Wetenschappelijke metingen
Met deze app kan je met behulp van je smartphone of tablet wetenschappelijke data meten. De meetresultaten worden in een tabel of grafiek geplaatst en zijn exporteerbaar.
App of softwareLeerkracht -
Saving Gal: Rekenspel
Saving Gal is een computerspel waarbij leerlingen hun rekenvaardigheden moeten gebruiken om Pipo, het hoofdpersonage, te helpen om zijn hond Gal te bereiken en samen terug naar huis te gaan.
Spelers moeten rekensommen oplossen en vervolgens …
App of softwareLeerkracht -
Rekenfeiten: Webapplicatie
Zijn de basisbewerkingen volledig geautomatiseerd dan wel gememoriseerd? De applicatie verzamelt deze informatie automatisch voor elke leerling. Zij oefenen vervolgens digitaal en op maat met rendabele oefenvormen. Dit kan ook thuis gebeuren. De …
App of software -
PhET: Interactieve simulaties voor wetenschap en wiskunde
App om wetenschappen en wiskunde te ontdekken. Aan de hand van simulaties ontdekken leerlingen, ouders en leerkrachten de werking van atomen, de effecten van energie en het aanpassen van factoren op reacties m.b.t. beweging (actie en reactie).
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
EquatIO: Creëer wiskunde digitaal
EquatIO is een chrome-extensie waarmee je digitale wiskunde kan invoegen, bewerken en gebruiken in een Google Chrome-omgeving, inclusief Google Documenten en Google Formulieren. Naast de chrome-extensie bestaat er ook een applicatie voor …
App of softwareICT-coördinator, Systeembeheerder -
FluidMath: Digitaliseer handgeschreven wiskundeformules
FluidMath is een programma waarmee je handgeschreven wiskundeberekeningen en -formules kan digitaliseren. Zo schrijf je bijvoorbeeld een formule met een stylus op een beeldscherm waarna FluidMath er een getypte formule van maakt die je in …
App of softwareICT-coördinator, Systeembeheerder -
Los je rekenoefening op met PhotoMath
Richt de camera van je tablet of smartphone naar de bewerking in je schrift. De app geeft de oplossing en toont je de tussenstappen.
Heb je zelf al een oefening opgelost, dan zal deze tool je vertellen of de oplossing juist of fout is.
App of software (10)Leerkracht -
Motion in a Straight Line Math
Breuken is iets dat veel leerlingen lastig vinden. Ook al hebben ze het inzicht, snel rekenen met breuken blijft moeilijk. Deze app maakt rekenen met breuken verslavend.
Je gebruikt de bewegingssensor van de iPad en houd hem recht voor je in twee …
App of softwareSchool/onderwijs