-
Chrome Dinogame ontwerpen met OctoStudio en Zimjs
In deze bijdrage leer je hoe je met ZimJs-code een loopgame ontwerpt zoals de bekende Chrome Dino game met AI. Je vindt in deze bijlage ook een videohandleiding over hoe je zo een game ontwerpt met codeblokjes op een mobiel toestel en via de app …
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Bouwen met hout: Hand-outs
Dit leermiddel bevat de hand-outs van de opleiding: Bouwen met hout. Tijdens deze vorming ligt de focus op een stap-voor-stap benadering, met ruime aandacht voor detaillering. Ook de achterliggende bouwfysische principes komen aan bod. …
Downloadbaar lesmateriaal -
Do's and don'ts voor beginnende programmeurs: Presentatie
Opsomming van beginnersfouten die programmeurs soms durven maken. Deze fouten worden telkens besproken met extra info en tips zodat leerlingen inzicht krijgen in enkele vaak voorkomende programmeerfouten. De leerkracht kan dia's knippen en …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Gatbewerking: Presentatie
Deze online presentatie over het boren in plaatwerk gaat over:
- correcties aan de boorpunt,
- afwijkende geometrie,
- spiraal- en punthoek in functie van het te bewerk materiaal,
- keuze van voeding en snijsnelheid,
- soorten boormachines,
- ...
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Ella, de cyberheldin: Lesproject over cyberveiligheid
Ella, onze cyberheldin, heeft een onverzadigbare nieuwsgierigheid, lost graag problemen op en is ontzettend geïnteresseerd in technologie. Wanneer haar vrienden in de problemen komen door een cyberhack, schiet zij meteen te hulp. Ontdek hoe …
Downloadbaar lesmateriaal (6) -
Apps: Techniek - Explobots
Met dit werkblaadje staan de leerlingen stil bij de verandering van een maatschappij met tal van fysieke uitvindingen naar een maatschappij met net zo veel virtuele uitvinding die vaak de fysieke uitvindingen kunnen vervangen.
Downloadbaar lesmateriaal -
App Inventor: Praktijkvoorbeelden
Een syllabus van ruim veertig pagina's om met App Inventor aan de slag te gaan.
Met een aantal praktijkvoorbeelden, die leerlingen kunnen aansporen om zelf te programmeren.Downloadbaar lesmateriaal (6)Leerkracht -
Manual.to: Voorbeeld stappenplan
Dit online document is een voorbeeld van een technische handleiding die gemaakt werd met Manual.to, een online ICT-tool waarmee je stappenplannen maakt. In deze demo zie en lees je hoe je een filterkit vervangt. Via een QR-code kunnen …
Downloadbaar lesmateriaal