-
De Stemzetters: Verkiezingen en democratie
2024 is, zeker voor jongeren, een belangrijk verkiezingsjaar. Jongeren zijn dan 10 % van de totale stempopulatie. Daarnaast mogen jongeren vanaf zestien jaar stemmen tijdens de Europese verkiezingen.
Leerlingen ontdekken in deze les …
Downloadbaar lesmateriaal (5) -
Leerlijn digitale geletterdheid: Vier posters
De wereld om ons heen wordt steeds complexer en digitaal gedreven. Technologie is zodanig geïntegreerd in ons leven, dat digitale vaardigheden onmisbaar zijn. FutureNL streeft naar een passende aansluiting van de onderwijspraktijk op de …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Mediawijsheid: Presentatie LessonUp
Digitale presentatie bij het werkboek mediawijsheid tweede graad.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Semantische termen: Webquest - Campus Nederlands 2
Maak de webquest over:
- synoniemen,
- antoniemen,
- homoniemen,
- hyperoniemen/hyponiemen.
Interactieve oefening (8)Leerkracht -
De onvoltooid tegenwoordige tijd: Herhalingsquiz
In deze presentatie vind je een quiz met daarin allerlei vragen rond de o.t.t. en de bevelvorm of de imperatief. Het is zeker geen volwaardige uiteenzetting, maar is bedoeld als opfrissing op een speelse manier. Er zijn drie rondes:
- waar of …
Downloadbaar lesmateriaal (6)Leerkracht -
Kerst: Woordzoeker
Met deze woordzoeker oefen je begrippen in die te maken hebben met kerst. De omschrijvingen staan telkens bij de gezochte woorden, maar dit kan worden uitgevinkt.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Het toetsenbord ontleed: Werkblad
Werkblaadje met informatie en korte oefeningen over het toetsenbord.
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht -
Take off: Lessenpakket
Take off is een lessenpakket over geestelijke gezondheid. Met antwoorden op vragen waar jongeren écht mee zitten. Take off helpt geestelijke gezondheid bespreekbaar maken in de klas.
Er bestaan twee versies: eentje voor 12 tot 15-jarigen en …
Downloadbaar lesmateriaal (18) -
PLAY: Educatief pakket over verantwoord gamen en vrijetijdsbesteding
PLAY is een educatief pakket ontwikkeld voor jongeren tussen twaalf en veertien jaar. Het vertrekt vanuit de positieve insteek om jongeren inzicht te geven in hun eigen gamegedrag en dat van hun leeftijdsgenoten.
PLAY wil jongeren helpen om op een …
Downloadbaar lesmateriaal (20)