-
Micro:bit: Werkbundel
De Micro:bit is een fantastische tool voor het onderwijs, speciaal ontworpen om kinderen op een interactieve en boeiende manier de basis van programmeren bij te brengen. Met een reeks van negen gevarieerde projecten biedt deze Micro:bit-werkbundel …
Downloadbaar lesmateriaal (17)Leerkracht -
Improvisation for all!: Hoe beleven leerlingen collectieve vrije improvisatie in het leerplichtonderwijs
Het onderzoek Improvisation for all! Hoe beleven leerlingen collectieve vrije improvisatie in het leerplichtonderwijs peilt naar de ervaringen van leerlingen (n=1282) uit het secundair onderwijs met een les collectieve vrije improvisatie.
Naast de …Artikel -
Maak een creatief verhaal met Scratch
Voor deze opdracht moeten leerlingen de basis van Scratch onder de knie hebben. Ze verzinnen zelf een creatief verhaal. Ze moeten daarbij rekening houden met enkele vereisten (minstens twee sprites toevoegen, minstens één …
Downloadbaar lesmateriaal (9)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Toets na μυθος 3 - Mythoi
Dit is een ongeziene tekst met vragen, bedoeld als toets na μυθος 3 van het handboek Μυθοι. Uiteraard kan de toets ook als oefening gebruikt worden of kan de tekst afzonderlijk gebruikt …
Downloadbaar lesmateriaal (3)Leerkracht, ICT-coördinator -
De inhoudsmaten: Oefeningen en toets
Werkbundel en toets over de inhoudsmaten en de herleidingstabel. In de werkbundel vind je ook verwijzingen naar online oefeningen.
Downloadbaar lesmateriaal (173)Leerkracht, Administratief personeel -
Apestaartjaren: De digitale leefwereld van kinderen en jongeren
Het Apestaartjaren-onderzoek is een tweejaarlijkse bevraging door Mediaraven, Mediawijs en de onderzoeksgroep imec-MICT van de Universiteit Gent.
Het onderzoek bestaat uit twee bevragingen rond de digitale leefwereld bij kinderen (6-12 jaar) in de …
Artikel -
Implementatiegids tablets in het onderwijs
In deze gids willen we schoolleiders, ICT-coördinatoren en leraren inzicht geven in de bouwstenen voor het vormgeven van een succesvol tabletproject. De gids is opgebouwd aan de hand van tien concrete richtvragen.
In het tweede deel van de …
Artikel (4)Leerkracht, ICT-coördinator