-
Typeles online
Typeles online is een gratis typecursus voor jong en oud. Je leert blind typen met 10 vingers. Er zijn verschillende toetsenbordindelingen en kleurschema's ter beschikking.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, Ander -
Bankbiljet ontwerpen: Opdracht
Wat staat er allemaal op een eurobiljet? Welke echtheidskenmerken vind je op bankbiljetten? Wie heeft deze biljetten ontworpen?
Ontwerp naar analogie met wat je leerde over de eurobiljetten zelf een bankbiljet met echtheidskenmerken.Downloadbaar lesmateriaal -
Op zoek naar werk: Lesfiche
Deze lesfiche zet de belangrijkste zaken op een rijtje voor jongeren die de arbeidsmarkt betreden na einde studies (afgestuurd of stoppen met studeren). Werk zoeken is namelijk ook iets wat jongeren moeten leren en daar helpt deze les bij.
Het …
Downloadbaar lesmateriaal -
Organisatie en Logistiek: Leerpad
In dit leerpad oefen je volgende leerstof rond het logistieke proces van goederen:
- veiligheid en ergonomie;
- (interne) transportmiddelen;
- signalisatie en stapeling;
- klaarmaken voor verzending.
Interactieve oefening (5)Andere functie -
Kennismaking met logistiek: Praktijkoefening
Met dit materiaal kunnen de leerlingen kennismaken met een aantal handelingen en activiteiten binnen een logistieke keten.
Er wordt gewerkt met een Excel-werkmap. De leerlingen hebben nog geen kennis gemaakt met ERP software of andere logistieke …
Downloadbaar lesmateriaal (4) -
Tekenen met SketchUp Free en SketchUp for Schools voor 3D-printen en lasersnijden
Introductie op de gratis online programma's SketchUp Free en SketchUp for Schools. Met beide programma's kunnen ontwerpen voor 3D-printen gemaakt worden. In de 'for Schools'-versie kunnen ook bestanden voor lasersnijden gemaakt worden. Er is 'for …
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht -
Eindproject: Leren programmeren en coderen
Als je alle vorige leerpaden hebt gevolgd, kan je hier aan de slag voor het maken van een eindproject.
Je leert het proces van het ontwerpen, ontwikkelen en presenteren van nieuwe projecten kennen.
Eerst bestudeer je enkele …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De teller lus: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van for loops, de teller lus.
Je leert in de eerste les een oplopende variabele gebruiken om meer gecompliceerde codepuzzels op te lossen.
In de tweede les oefen je de teller lus te gebruiken. Je probeert de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Variabelen: Leren programmeren en coderen
Dit leerpad focust op het gebruik van variabelen.
In de eerste les oefen je variabelen in Sprite Lab.
Je verkent in de tweede les repetitieve designs met behulp van variabelen. Je ontdekt hoe de variabelen code gemakkelijker te schrijven en …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Functies: Leren programmeren en coderen
In het leerpad ontdek je dat functies nuttig kunnen zijn.
Daarvoor gebruik je bepaalde functies bij de artiest. Vervolgens ga je aan de slag met andere soorten functies om de boer te helpen zijn gewassen te oogsten.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Conditionals 2: Leren programmeren en coderen
Het leerpad leert je werken met conditionals.
Je helpt in de eerste les de boer met het vullen van gaten en het graven van aarde, zelfs als ze de grootte van de gaten of de hoogte van de hopen aarde niet kennen. Om de codeerpuzzels op …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Conditionals 1: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van conditionals.
In de eerste twee lessen oefen je met concepten waarmee je ervaring opdoet voor het werken met conditionals.
In de laatste codeer je met conditionals. Je schrijft code …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw