-
Lengtematen: Oefeningen
Excelbestand waarmee de leerlingen zelfstandig kunnen oefenen op het invullen en aflezen van de lengtematen in de tabel.
De leerlingen krijgen automatische feedback bij de tabbladen Opgaves. Het tabblad Taak geeft geen automatische feedback en …
Downloadbaar lesmateriaal (3)Leerkracht -
De waarde van een cijfer in een getal
Leerlingen noteren onder elk getal de waarde van het cijfer 5 (duizendsten, honderdsten, tienden, eenheden, tientallen, honderdtallen of duizendtallen).
De oefening is zelfcorrigerend. Geven leerlingen een fout antwoord, dan kleurt het antwoordvakje …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Oktoberfoor: Rekenen op de kermis
Bundel over de kermis waarin volgende basisrekenvaardigheden aan bod komen:
- openingsuren,
- prijzen,
- recepten omrekenen,
- boodschappenlijstje maken.
Downloadbaar lesmateriaal (6) -
Rekenbingo voor de Bee-Bot
Bee-Botkaarten om het optellen en aftrekken tot 20 in te oefenen.
Downloadbaar lesmateriaal (9)Leerkracht -
Kennismaking met ScratchJR: Opdrachten
Opdrachten waarbij leerlingen kennismaken met verschillende vaardigheden in ScratchJR. ScratchJR is ontworpen om programmeervaardigheden te introduceren bij jonge kinderen.
Downloadbaar lesmateriaal (53)Leerkracht, ICT-coördinator -
Vierhoeken, kubus en balk tekenen met GeoGebra
Oefening met GeoGebra op het tekenen van vierhoeken met gegeven coördinaten en op het tekenen van een kubus en een balk in perspectief.
Downloadbaar lesmateriaal (8)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
GeoGebra: Inleidende oefening
Een inleidende oefening om het programma GeoGebra te leren kennen op een creatieve manier.
Downloadbaar lesmateriaal (6)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Optellen tot 10 en aftrekken tot 20: Spel Colorino
Oefen het optellen tot 10 en het aftrekken tot 20 met de opdrachten voor het spel Colorino.
Downloadbaar lesmateriaal (13)Leerkracht -
Hoe maak ik een vis van mijn foto?: Stappenplan
In een stappenplan leren jij en je leerlingen hoe je via de gratis app PICSART een vis kan maken van jouw foto. Zo creëer je je eigen aquarium.
Laat je inspireren om varianten toe te passen in andere lessen.
Downloadbaar lesmateriaal (11)Andere functie -
Grafisch programmeren: Scratch
Uitgewerkte oefening waarbij Scratch als grafische programmeertaal wordt gebruikt.
Downloadbaar lesmateriaal (6)Leerkracht -
Unplugged en programmeren met een Bee-Bot: Opdrachtkaarten
Met deze opdrachtkaarten laat je leerlingen unplugged programmeren en programmeren met de Bee-Bot.
Downloadbaar lesmateriaal (33)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
De avonturen van No-No: Lesmap bij de film
In deze lesmap vind je verschillende ideeën om in de klas aan de slag te gaan rond de film De avonturen van No-No.
Verhaal
No-No is geen gewone naam. Zeker niet voor een vogelbekdier dat altijd ‘ja’ zegt, vooral wanneer zijn …
Downloadbaar lesmateriaal