-
De bus of de trein nemen: Spreekopdrachten
PowerPointpresentatie met opdrachten om de bus of de trein te nemen.
Als inleiding vind je een link naar een interactieve oefening. De cursisten zoeken de ontbrekende informatie in een dialoog tussen een reiziger en een loketbediende.
Daarna werken …
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Mijn trouwring: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een tekst over een huwelijk en beantwoorden enkele vragen.
Dit is een extra leestaak bij Thema 10: Verliefd, verloofd, getrouwd van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder het handboek is de oefening perfect bruikbaar in je …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Jana werkt graag alleen: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen het profiel van vier personen die op zoek zijn naar werk. Ze beantwoorden de inhoudsvragen bij de tekst.
Dit is een extra leestaak bij Thema 4: Mannen en vrouwen aan het werk van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder het …Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Kreeft op het menu?: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een korte tekst over een kreeft die in het aquarium van een visrestaurant zit. Ze beantwoorden de inhoudsvragen bij de tekst.
Dit is een extra leestaak bij Thema 5: In het restaurant van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder …Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Sporten en voeding: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een tekst met tips over gezond eten en sporten. Ze beantwoorden de inhoudsvragen bij de tekst.
Dit is een extra leestaak bij Thema 3: Sporten is gezond. van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder het handboek is de oefening …Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
De blog van Riffat: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een blog over de eigenschappen en gewoontes van de Belgen.
Er zijn verschillende soorten vragen bij de tekst. De cursist:
- geeft aan of de schrijver van de tekst (niet) akkoord gaat met een stelling;
- legt begrippen uit de tekst …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Maken of doen?: Uitleg verschil met oefening
In deze presentatie wordt het verschil tussen maken en doen uitgelegd. Aan het einde is er een invuloefening voor de cursisten.
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Samenstellingen
Met dit werkblad oefenen leerlingen rond samenstellingen. Ze combineren twee afbeeldingen zodat ze een bestaande samenstelling krijgen. Vervolgens maken ze zinnen met de samenstellingen. Tot slot noteren ze zelf ook nog een aantal samenstellingen.
Downloadbaar lesmateriaal (4)NieuwLeerkracht -
Hoe strijk je een T-shirt met print?: Invuloefening met instructievideo
Dit is een vervolgoefening op Hoe strijk je een T-shirt met print?: Sleepoefening bij instructievideo
De cursist vult nu zelf de woorden in de tekst in. Daarna controleert kijkt de cursist naar het instructiefilmpje (van de VDAB) en controleert de …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Reizen met de trein: ICT-taak
Leerlingen zoeken een treinrit op:
- vertrek- en aankomstuur,
- duur van de rit,
- spoor van vertrek.
Downloadbaar lesmateriaalGOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Verken OctoStudio: Allerlei ideeën
Hier staat een verzameling van ideeën om te creëren en coderen met behulp van OctoStudio. Ontdek verschillende manieren om code te combineren met alledaagse materialen als hulpmiddel. Sommige zijn volwaardige projecten, andere zijn …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, ICT-coördinator -
Micro:bit: Werkbundel
De Micro:bit is een fantastische tool voor het onderwijs, speciaal ontworpen om kinderen op een interactieve en boeiende manier de basis van programmeren bij te brengen. Met een reeks van negen gevarieerde projecten biedt deze Micro:bit-werkbundel …
Downloadbaar lesmateriaal (17)Leerkracht