-
Maaltafel van 9 op elektronische muziek
In deze videoclip horen leerlingen de maaltafel van 9 op elektronische muziek. In het begin van het lied worden de antwoorden nog gegeven. Daarna moeten leerlingen de antwoorden zelf zeggen.
VideoLeerkracht -
Maaltafel van 6: Lied
Je oefent de maaltafel van 6 op elektronische muziek. Eerst hoor je de antwoorden, nadien vul je zelf de antwoorden op de tafeloefeningen aan.
VideoLeerkracht -
Krachtig Rekenonderwijs in de lagere school: Onderzoeksproject
Hoe kan je werken aan krachtig rekenonderwijs? Welke factoren hebben een positief effect op de rekenprestaties van kinderen? En hoe kan je als leerkracht efficiënt en effectief rekenonderwijs organiseren?
Op deze website worden de negen …
ArtikelAndere functie -
Troef: Muziek voor kinderen
Troef bestaat uit Tom van de Venn en Edwin van Rijsewijk. Samen verzorgen ze interactieve voorstellingen, workshops, muzieklessen en muzikale projecten voor kinderen.
Op hun YouTubekanaal delen ze playlists waarin je filmpjes vindt om met je …
Video (6)Leerkracht -
Een alternatieve manier om wiskunde aan te brengen bij leerlingen met ASS
Het werkveld vraagt om concrete onderwijsleerprogramma’s die aansluiten bij de behoeften van leerlingen met ASS. Door het ontwerpen van een werksysteem voor wiskunde op maat van leerlingen met ASS wordt getracht te anticiperen op het …
ArtikelLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Maaltafel van 4 op elektronische muziek
In deze videoclip horen leerlingen de maaltafel van 4 op elektronische muziek. In het begin van het lied worden de antwoorden nog gegeven. Daarna moeten leerlingen de antwoorden zelf zeggen.
Video (4)Leerkracht -
Maaltafel van 3 op elektronische muziek
In deze videoclip horen leerlingen de maaltafel van 3 op elektronische muziek. In het begin van het lied worden de antwoorden nog gegeven. Daarna moeten leerlingen de antwoorden zelf zeggen.
VideoLeerkracht -
Buitenschoolse logopedist ... therapeut of co-teacher?
In welke fase van het zorgcontinuüm kan een buitenschoolse logopedist ingeschakeld worden? Op welke manier?
En hoe kan de samenwerking tussen school en logopedist in kaart gebracht worden?
Ontdek info en tools op de site.
Artikel (3)Leerkracht -
Bouwstenen voor effectieve taaltrajecten: Praktijkgids voor taalondersteuning in kleuter-, lager en secundair onderwijs
De handleiding is een praktische leidraad bij het onderzoek Taalintegratietrajecten. Het biedt een praktijkgids voor taalondersteuning.
Deze gids beschrijft zes bouwstenen die je helpen om de taalontwikkeling te stimuleren, om de leerlingen talig te …
Artikel (18) -
Waarom werkt Numicon bij kinderen met het syndroom van Down
De werkzaamheid van Numicon bij kinderen met het syndroom van Down is onderzocht. In dit artikel lees je meer over de onderzoeksresultaten.
Artikel -
De educatieve effecten van MOS: Studierapport
Hoe pak je MOS of EDO aan op school om de gewenste effecten te behalen?
Dankzij dit studierapport verwerf je inzage in wat je beter wel en niet kan doen. Een geïntegreerde aanpak, met een breed draagvlak en een ondersteunend schoolbeleid, is …
ArtikelLeerkracht -
Werken met patronen in de kleuterklas: Kleutergewijs
Is werken met patronen ook een van jouw favoriete opdrachten in je kleuterklas? Een team van Amerikaanse onderzoekers heeft recent aangetoond dat kinderen die in de kleuterklas meer inzicht hebben in patronen op het einde van de lagere school ook …
Artikel (3)Leerkracht, ICT-coördinator, …