-
VR Plant Journey: Ontdek de plant van binnenuit
In dit virtual reality-avontuur verken je de innerlijke werking van een koolzaadplant van wortel tot bloem. Wat heeft koolzaad nodig om optimaal te gedijen? Leer over de processen in plantencellen, help ze spelenderwijs groeien en wordt …
App of softwareLeerkracht -
Computationeel denken integreren met inzichten uit Finland, Frankrijk en Zweden: Perspective paper
Hoe kunnen we computational thinking-vaardigheden integreren in andere vakken in de onderbouw van het secundair onderwijs? Ontdek het in de nieuwste European Schoolnet Perspective paper, met inzichten uit Finland, Frankrijk en Zweden
Artikel -
Algoritmes en AI in de onderwijscontext: Een studie naar de perceptie, mening en houding van leerlingen en ouders in Vlaanderen
Elk jaar voert het kenniscentrum een monitoring uit waarbij ze via een grootschalige bevraging de attitudes van relevante stakeholders bevraagt in een context waar algoritmes zouden kunnen worden toegepast. Dit jaar viel hun oog op de …
Artikel -
Nuri VR: Coding in virtual reality
Nuri VR-Coding is een eenvoudig educatief spel dat zich afspeelt in een virtuele ruimte waar je via speurtochten de basis van coderen en programmeren onder de knie krijgt.
Spelers leren de basisbegrippen over coderen kennen in virtual …
App of softwareLeerkracht -
Cleanopolis VR
Kapitein Clean heeft jouw hulp nodig. Jouw missie is om de stad Cleanopolis groener te maken. Een gevecht tegen de klimaatsveranderingen en de vervuilende wolk boven de stad.
App of software (4)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Sites in VR
Zie de wereld alsof je er écht was. De app brengt je naar verschillende plaatsen in de wereld. Je bezoekt bezienswaardigheden a.d.h.v. 360° panoramafoto's.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
CoSpacesEdu: Maak AR & VR in je klas
Deze website ondersteunt leerkrachten en leerlingen bij het creëren van 3D-creaties. Je leert hen om animaties te coderen en te ontdekken in virtual of augmented reality.
App of softwareLeerkracht -
Apestaartjaren: De digitale leefwereld van kinderen en jongeren
Het Apestaartjaren-onderzoek is een tweejaarlijkse bevraging door Mediaraven, Mediawijs en de onderzoeksgroep imec-MICT van de Universiteit Gent.
Het onderzoek bestaat uit twee bevragingen rond de digitale leefwereld bij kinderen (6-12 jaar) in de …
Artikel -
Implementatiegids tablets in het onderwijs
In deze gids willen we schoolleiders, ICT-coördinatoren en leraren inzicht geven in de bouwstenen voor het vormgeven van een succesvol tabletproject. De gids is opgebouwd aan de hand van tien concrete richtvragen.
In het tweede deel van de …
Artikel (4)Leerkracht, ICT-coördinator