-
Vermenigvuldigen met en delen door 10, 100 en 1000
BookWidget die leerlingen laat oefenen op het vermenigvuldigen met en delen door 10, 100 en 1000. Het rekenen wordt stelselmatig opgebouwd en de theorie wordt bij de oefeningen herhaald.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Coding Park: Leren programmeren
Coding Park is een codeerplatform waarop leerlingen leren coderen en computationeel denken. Daarbij wordt gebruik gemaakt van visuele blokken of Python. Je kan meteen aan de slag in de gratis programmeeromgeving. Als je als ouder of leerkracht de …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Kraak de code: Kerstopdracht
Door de verschillende BookWidgets, verspreid over de tekening, op te lossen vinden de leerlingen een code aan de hand van de verkregen feedback.
De oefeningen behandelen de onderdelen:- lengtematen herleiden;
- oppervlakte;
- omtrek; …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Gsm kopen: Opdracht geld beheren
BookWidgets waarmee je de Geld: Themabundel kan evalueren. De leerlingen zoeken info op over de aankoop van een gsm en een abonnement. Daarnaast bekijken ze ook verschillende spaarboekjes en de rentes.
Bron: Geld: Themabundel door Kathleen Fontaine
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Afronden van een getal: Oefeningen (2)
Met deze Bookwidgets herhalen de leerlingen het afronden tot op een eenheid en tiental.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Afronden van een getal: Oefeningen
Met deze BookWidgets herhaal je het afronden tot op een eenheid en tiental.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Kloklezen: Analoge klok tot op 1 minuut
Met deze BookWidgets oefenen je het analoog kloklezen tot op 1 minuut nauwkeurig.
Interactieve oefening (6)Leerkracht -
EDUbox Gezondheid: Opdrachtenreeks
Deze BookWidgets is gemaakt op basis van de EDUbox van de VRT omtrent gezondheid en gaat enkel over de verwerking van het eerste deel. Daarin leren leerlingen nadenken over wat gezondheid precies is. Ze ontdekken hoe het gesteld is met hun eigen …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Omtrek en oppervlakte
Via verschillende oefeningen oefen je rond de omtrek en oppervlakte van vlakke figuren.
Je lost o.a. volgende oefeningen op:
- vlakke figuren correct benoemen;
- de formules voor omtrek en oppervlakte verbinden met de juiste vlakke figuur;
- omtrek en …
Interactieve oefening (8)Leerkracht -
Arduino Science Journal: Experimenten meten
Met deze app kan je met behulp van je smartphone of tablet wetenschappelijke experimenten meten.
App of softwareLeerkracht -
Fizziq: Wetenschappelijke metingen
Met deze app kan je met behulp van je smartphone of tablet wetenschappelijke data meten. De meetresultaten worden in een tabel of grafiek geplaatst en zijn exporteerbaar.
App of softwareLeerkracht -
Omtrek en oppervlakte van vlakke figuren: Vraagstukken
Herhaling van omtrek en oppervlakte. De leerlingen krijgen de formules maar ze moeten zelf de juiste formule uitkiezen en toepassen.
Interactieve oefening (6)Student (lerarenopleiding)