-
Bezoek bibliotheek Mechelen: 360°-tour
Deze 360°-tour is gemaakt in Het Predikheren, de bibliotheek van Mechelen. Deze tour kan je gebruiken om een eerste bezoek aan de bibliotheek voor te bereiden. Op die manier hebben leerlingen en cursisten al een idee van de inrichting en …
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Computer als hulpmiddel: Beleid en implementatie van de computer in de klas
Waarom is een computer handig voor leerlingen met leerstoornissen?
Welke functies maken het verschil? Welke tools zijn er?Lucas Hermans van Eureka Leuven beantwoordt deze vragen in de opgenomen webinar.
Video -
Succesvol studeren met de computer: Webinar
In deze opname krijg je concrete tips om succesvol te studeren met de computer:
- voorleesssoftware,
- GEEF AF!,
- tools om de computer in te zetten bij leerlingen,
Digitale hulpmiddelen zijn essentieel voor leerlingen met leerstoornissen als dyslexie, …
Video -
GEEF AF!: Computerbasisvaardigheden
In dit webinar stelt Eureka Leuven het gratis project GEEF AF! voor.
Hoe kan je eenvoudig digitaal documenten delen? Hoe bezorg je toetsen en taken aan je leerlingen? Hoe bezorg je als leerling je ingevulde toets digitaal terug? Hoe maak je van de …
Video -
Hoe ondersteunen ADIBoeken en voorleessoftware jouw kind?
Een webinar met uitleg hoe je aan de slag gaat met ADIBoeken en voorleessoftware.
Volgende hoofdstukken komen aan bod:- leerstoornissen,
- Eureka Die-'s-lekti-kus,
- ADIBoeken,
- voorleessoftware,
- handige tools.
Video -
Op zoek naar Rudolf: Digitale kerstzoektocht
Rudolf is vermist, en zonder zijn rendier, kan de Kerstman niet uitvliegen. Om Rudolf terug te vinden, moet je een aantal opdrachten oplossen.
Interactieve oefening (98)Leerkracht -
GeoGuessr: Raad je locatie in Oost-Vlaanderen (level 1)
Het concept is simpel: GeoGuessr is een online spel waarbij gebruik wordt gemaakt van Google Street View. Je wordt ergens in gedropt op een Google Street View kaart. De bedoeling is dat jij probeert te raden waar deze plek zich bevindt op …
Interactieve oefening -
Ecotellers: Reken uit hoeveel je kan besparen
Duid aan hoeveel keer per week je een douche neemt, hoeveel schermtijd je hebt en hoe je op reis gaat. De ecoteller berekent je verbruik van water, elektriciteit en de bijhorende kosten en CO₂-uitstoot.
Interactieve oefening (3) -
Computational thinking: Online workshop
Deze online workshop is ontwikkeld voor leerkrachten. Computational thinking maakt onderdeel uit van de eenentwintigste eeuwse vaardigheden. Kennisnet introduceert je in de workshop met de wereld van logisch nadenken en programmeren. Ze …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Leer programmeren met Flappy Bird
Deze webtoepassing laat elke leerling proeven van het programmeren. In deze online lessenreeks leer je binnen een uurtje de logica van het programmeren door commando's te rangschikken. Het online programma gebruikt een gelijkaardige vormgeving als …
Interactieve oefening (6)Organisatie, firma, vzw -
Leer programmeren met Angry Birds
Deze webtoepassing laat elke leerling proeven van het programmeren. In deze online lessenreeks creëer je een wereld waarin je een racespel kan spelen met de Angry Birds figuren. De lessenreeks bouwt op in moeilijkheid.
Interactieve oefening (6)Organisatie, firma, vzw